رییس کل بانک مرکزی در گفتگو با برنا:

هدف دولت تک نرخی شدن تورم است

۱۳۹۴/۰۱/۰۳ - ۱۰:۴۹:۵۸
کد خبر: ۲۷۳۵۳۴
هدف دولت تک نرخی شدن تورم است

«ولی الله سیف» رییس کل بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری برنا، با اشاره به موفقیت اقتصادی دولت در سال 93 اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه اقتصادی در کشور بخصوص بحث کنترل تورم دستاوردهایی مثبتی حاصل شد و همانطور که شاهد بودید تورم ما در یک مقطعی 45.1 درصد بود اما درحال حاضر به 16.2 درصد رسید و نرخ متوسط تورم40.4 بود که به 15.8 رسیده است. ولیکن اگر آمار را دقیق تر استخراج کنیم نتایج از این هم بهتر خواهد بود و این دستاورد بزرگی برای کشور و دولت است.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه ما در گذشته اعلام کرده بودیم هدف تورمی ما تا پایان سال 93، 25درصد است، اما در شهریور ماه طبق بازنگری انجام شده به 20درصد رسید و در بهمن ماه نیز به 15.8درصد رسیدیم خوب این حرکت بسیار بزرگ بوده و قابل توجه است.

وی در خصوص رشد اقتصادی در کشور بیان کرد: سال 93 بعد از 8 فصل متوالی رشد منفی در اقتصاد، خوشبختانه شاهد رشد مثبت در این زمینه بودیم. در فصل اول و دوم و سوم، متوسط رشد اقتصادی 9ماهه ما 3.6 بود. برخی عنوان می کنند که ما هنوز مهاز تورم را لمس نکردیم خوب طبیعی است بعد از یک دوره طولانی رکود به تدریج این شاخص ها خود را نشان می دهد که اقتصاد در مسیر صحیح قرار گرفته، و قطعا در آینده نیز احساس خواهد شد و از این بابت خوشحالیم که توانستیم به نتایج مثبتی برسیم.

وی اضافه کرد: من از همه همکارانم در حوزه تشکر می کنم و همانطور که اعلام کردم این اقدامات بزرگ در سال 93  نتیجه نگاه درستی است که دولت به مسایل اقتصادی دارد.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: سال 94 با در نظر گرفتن همین اهداف باید به سمت تک رقمی شدن تورممان و در کنار آن استمرار رشد اقتصادی حرکت کنیم، زیرا تمام سیاست های بانک مرکزی در این زمینه است.

وی در پایان خطاب به ملت ایران گفت: از مردم تقاضا دارم که برای موفقیت ما دعا کنند، تا بتوانیم در حد وظایف و توانمان ایفای نقش کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز