نجار در نشست خبری تاکید کرد؛

تمهیدات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در مراسم ارتحال امام(ره)/ با ساختارشکنان برخورد می‌کنیم

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۴:۴۹:۳۰
کد خبر: ۴۱۲۲۱۵
تمهیدات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی در مراسم ارتحال امام(ره)/ با ساختارشکنان برخورد می‌کنیم
معاون وزیر کشور گفت: اگر کسی در مراسم ارتحال کسی قصد برهم زدن مراسم را داشته باشد قطعا با آن برخورد می کنیم و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تمهیدات لازم را در مواجهه با چنین رفتارهایی اندیشیده اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، نشست خبری اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و نماینده وزارت کشور درباره برگزاری مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی( ره) در سالن شهید رجائی وزارت کشور برگزار شد.

معاون وزیر کشور با اینکه امسال مانند سال های قبل عاشقان امام از شهرهای دور و نزدیک کشور راهی تهران شده اند گفت: امیدوارم امسال مانند گذشته شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر سالگرد ارتحال امام عزیزمان باشیم، برای مردم این فقط یک سالگرد نیست آنها در این روز با رهبرشان تجدید میثاق انجام می دهند و همچنین بیعت خودشان را با مقام معظم رهبری تجدید می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در این روز با حضور خودشان نشان می دهند که راه، آرمانها و اندیشه های امام فراموش شدنی نیست و ذره ای افول نکرده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی های گسترده ای با کمک ستاد مرکزی، مراکز استانها، قرارگاه ها، سازمان ها و نهاد صورت گرفته است تا مشتاقان امام بتوانند از استان های خودشان به حرم مطهر بیایند که بر طبق آمارها 800 هزار نفر از سایر نقاط کشور به تهران خواهند آمد.

معاون وزیر به افزایش حجم ترافیک اشاره کرد و گفت: هماهنگی با سازمان حمل و نقل ترافیک صورت گرفته است تا به حمل و نقل عمومی استان در این روز  و مردم آسیبی نبینند.

وی افزود: استاندار با تشکیل ستادها با کمک سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین عهده دار این امر هستند.امروز در آخرین جلسه ای تشکیل شد تمام استانها رصد شدند و میزان سهمیه اعزامی آنان مورد بررسی قرار گرفت.

وی یاد آور شد برخی از زائرین برای نخستین بار است که به مرقد مطهر می آیند و مهمان خارجی امسال از سال گذشته بیشتر است .

معاون و نماینده وزیر کشور در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با پخش شبنامه برخی تندروها برای حضور در مراسم و سردادن شعارهای سازماندهی شده علیه مسوولان نظام گفت: امیدواریم که چنین چیزی اتفاق پیش نیاید. همه مسوولین عنایت ویژه به معمار کبیر انقلاب دارند و مراسم ایشان باید درخور شان و شخصیت امام(ره) برگزار شود.

نجار اضافه کرد: اگر چنین اتفاقی هم بیوفتد قطعا با آن برخورد می کنیم و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی تمهیدات لازم را در مواجهه با چنین رفتارهایی اندیشیده اند.

نماینده وزارت کشور گفت: تمهیدات به گونه ای صورت گرفته که زائرین از مبدا تا بازگشت با هیچگونه مشکلی رو به رو نشوند، مانند ایستگاه های آتش نشانی، ایستگاه های صلواتی ، اورژانس که آماده  خدمت به مشتاقان امام هستند.

وی به مشکل پارکینگ اشاره کرد و گفت: هر سال این مشکل وجود داشته است امسال ما پارکینگ وسایط نقلیه عمومی را از خودروهای شخص جدا شده است تا به راحتی بتوانند در مراسم حضور پیدا کنند.

نجار گفت: امسال کسانی که قصد حضور را دارند از محل حرکت تا بازگشت به صورت عام بیمه می شوند.

وی در مورد مهمانان خارجی گفت: بر طبق آمارها 1میلیون و 300 هزار نفر در این روز  مهمان داریم که 450 هزار نفر آنان خارج از کشور خواهند آمد که بعد از اتمام مراسم قصد زیارت امام رضا را دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز