در ساختار نیروهای مسلح سودان بازنگری خواهد شد

۱۴۰۰/۰۸/۰۷ - ۲۲:۰۰:۳۹
کد خبر: ۱۲۵۳۵۴۲
در ساختار نیروهای مسلح سودان بازنگری خواهد شد
اتحادیه اصناف سودان خواستار بازنگری در ساختار نیروهای مسلح مردمی در این کشور با هدف «حمایت از میهن و قانون اساسی» شد و هرگونه گفت وگو با شورای نظامی را رد کرد.

به گزارش برنا از شبکه خبری المیادین، این اتحادیه روز جمعه همچنین، انحلال شورای نظامی و نیروهای واکنش سریع و پایان دادن به سیطره و دخالت های منطقه ای و بین المللی مخالف اراده آزاد سودانی ها را خواستار شد.

اتحادیه مزبوربا تاکید بر اینکه هیچ گونه گفت وگویی با «شورای نظامی کودتاچی» انجام نخواهد داد، افزود: هرکسی که در چنین گفت وگویی شرکت کند، فاقد حمایت افکار عمومی است.

بیانیه اتحادیه اصناف سودان افزود که تمامی اعضای شورای نظامی باید بخاطر جنایاتی که از ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ انجام داده اند، مجازات شوند.

با این حال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان که از وی به عنوان طراح کودتای اخیر یاد می شود روز جمعه تاکید کرد: نام نخست وزیر جدید و اعضای شورای حاکمیتی، ظرف یک هفته اعلام خواهد شد.

وی  در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه افزود: ما نخست وزیری را برمی گزینیم که متعلق به طیف تکنوکرات خواهد بود. نخست وزیر پیشین با توافق نیروهای سیاسی و نظامی انتخاب شد و اکنون نیروهای سیاسی وجود ندارند. ما یک مسئولیت و تعهد ملی داریم که در مرحله انتقالی تا برگزاری انتخابات، این روند را رهبری و به آن کمک کنیم.

فرمانده ارتش سودان گفت: ارتش به انتقال دمکراتیک تا تحویل قدرت به یک دولت غیرنظامی و منتخب ادامه خواهد داد.

از زمان تصاحب قدرت ارتش در دوشنبه گذشته، شورای نظامی با فشارهای داخلی و بین المللی مواجه شده است.

تحولات جاری سودان که از آن به عنوان «کودتای خزنده» یاد می‌شود، درست زمانی رخ داد که تا انتقال قدرت از ریاست شورای حاکمیتی به غیرنظامیان، یک ماه دیگر بیشتر باقی نمانده است.

جرقه تحولات جاری سودان چند هفته پیش با وقوع کودتای نافرجام این کشور زده شد و نظامیان حاکم بر سودان در قالب سناریویی از پیش تعیین شده و با ادعای ناکام گذاشتن کودتای قبلی، مقدمات ارعاب مردم را کلید زدند و بدین ترتیب زمینه برای کودتای فعلی در آستانه انتقال قدرت به غیرنظامیان فراهم شد.

در حالیکه ارتش سودان به فرماندهی البرهان این کودتا را با هدف جلوگیری در فرآیند انتقال قدرت به حالت اجرا درآورده برای همگان روشن است، اما اینکه ارتش در مرحله پساکودتا چه اهدافی را دنبال می‌کند و چه الگویی را برای پیشبرد این اهداف بر می‌گزیند، محل بحث ناظران است.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز