یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با برنا

ترکیب هیات مذاکره ‌کننده ایران نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به نتیجه است/ ایران برای رفع تحریم‌ها مصمم است

۱۴۰۰/۰۹/۱۱ - ۰۵:۳۷:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۸۲۱۷
ترکیب هیات مذاکره ‌کننده ایران نشان دهنده برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به نتیجه است/ ایران برای رفع تحریم‌ها مصمم است
یک تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: حضور افرادی از وزارت اقتصاد و دارایی یا از بانک مرکزی نشان دهنده تقویت تیم دیپلماسی اقتصاد سیاسی و برنامه‌ریزی برای راستی آزمایی درست و دقیق عملکرد ایالات متحده است.

«امیرعلی ابوالفتح»، تحلیلگر مسائل بین‌الملل، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل آمریکا، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص هیات مذاکره‌کننده ایران به ریاست علی باقری کنی در مذاکرات برجام گفت: حضور  هیات مذاکره کننده ایران با ترکیب جدید نشان‌دهنده دارا بودن یک طرح کامل با در نظر گرفتن همه مسائل و شرایط موجود است. حضور افرادی از وزارت اقتصاد و دارایی و یا از بانک مرکزی نشان دهنده تقویت تیم دیپلماسی اقتصاد سیاسی و برنامه‌ریزی برای راستی آزمایی درست و دقیق ایالات متحده است. 

وی در ادامه گفت:  یکی از خواسته‌های کلیدی جمهوری اسلامی ایران راستی آزمایی است. با اینکه ایالات متحده تاکنون با این خواسته موافقت نکرده اما عزم ایران بر این موضع بسیار جدی است و امیدواریم  تحقق پیدا کند. 

ابوالفتح با بیان این‌که «باید شروط دیگر آمریکا را شنید»، گفت: باید صبر کرد و واکنش مقامات آمریکایی را رصد کرد تا بتوانیم در ادامه نتیجه مذاکرات را پیش‌بینی و یا جمع‌بندی مثبت و یا منفی از آن داشته باشیم. حضور تیم 40 نفری از مذاکره‌کنندگان ایرانی با ریاست علی باقری کنی نشان دهنده افزایش کیفیت در ترکیب‌بندی تیم مذاکره کننده علاوه بر کمیت آن است و این نشان دهنده عزم جدی ایران برای رفع تحریم‌هاست.

این تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل با اشاره به دیگر اعضای تیم مذاکره کننده اظهار داشت: به قول فوتبالیست‌ها ارنج تیم  به‌گونه‌ای است که هدف‌گذاری آن بحث تحریم‌هاست اما برای حصول نتیجه باید صبر کرد و خوش‌بین بود اما شاید مذاکرات به چند دوره دیگر برسد که در هر صورت ایران با عزم جدی موضوع را دنبال می‌کند. 

انتهای پیام// 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز