ابراز امیدواری عربستان برای توافق در مذاکرات وین/ تحریم‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود

۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۲۳:۰۵:۱۰
کد خبر: ۱۲۷۴۰۴۴
ابراز امیدواری عربستان برای توافق در مذاکرات وین/ تحریم‌های ظالمانه علیه ایران رفع شود
فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان سه‌شنبه شب درباره مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: امیدواریم مذاکرات موفقیت آمیز باشد و طرفین به یک توافق هسته‌ای جامع و طولانی مدت دست یابند.

به گزارش برنا از شبکه خبری "العربیه"سعودی، بن فرحان این سخنان را در حاشیه کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "نایف الحجرف" دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بیان کرده است.

وی افزود که کشورش به دنبال روابط طبیعی با ایران است، اما این مسأله به همکاری تهران بستگی دارد.

وزیر امورخارجه عربستان افزود: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مذاکرات [هسته‌ای ایران] در وین را دنبال می‌کنند و موضع خود را بیان کردیم مبنی بر این که در مذاکرات حاضر باشیم.

بن فرحان بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی ادعا کرد: برخی اخبار تاکنون حکایت از آن دارد که برخی تعلل‌ها در مذاکرات وجود دارد.

وی بدون اشاره به خروج یکجانبه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین و متحد شماره یک دولت ریاض در منطقه از توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: موضع سختگیرانه در مذاکرات وین نگران کننده است.

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای را فراهم کند.

ایران در روند مذاکرات جاری در وین با توجه به نقض تعهدات مکرر از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در اجرای مفاد توافق هسته ای ۲۰۱۵ به طرف‌های مقابل اعتمادی ندارد و  برای لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و تکرار نشدن عهدشکنی های طرف غربی خواستار تضمین و گام های عملی است.  

انتهای پیام/ 

نظر شما