طحان نظیف: مصوبه تغییر ساعت به مجلس بازگردانده شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۸ - ۲۱:۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۱۵۲۸
طحان نظیف: مصوبه تغییر ساعت به مجلس بازگردانده شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور به مجلس باز گردانده شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ هادی طحان نظیف طی گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح تغییر ساعت رسمی کشور در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، نسبت به برخی مفاد آن ابهام وجود داشت.

‌وی افزود: ابهام شورای نگهبان از این جهت بود که نسخ قانون فعلی  که در این مصوبه هم امده بود ایا تغییر رسمی کشور در صلاحیت و اختیار دولت خواهد بود یا خیر ؟ نسبت به این موضوع ابهام وجود داشت بعد از رفع ابهام اظهار نظر خواهد شد.

سخنگوی  شورای نگهبان ادامه داد: واقعیت این است بدون موضوع شناسی و‌بررسی فنی امکان اظهار نظر درباره مصوبات وجود ندارد و تشخیص ابهامات و‌مغایرات شرعی و  قانون اساسی از طرف  شورای نگهبان  نتیجه بررسی های فنی و مقدماتی است

طحان نظیف در پاسخ به این سوال  اول فروردین ساعت‌ها جلو کشیده می‌شود و اگر مجلس در سال جدید مصوبه را اصلاح و‌ در نهایت مورد تائید شوای نگهبان قرار بگیرید تکلیف چیست؟ افزود: باید مصوبه در دستور کار کمیسیون و‌صحن مجلس قرار بگیرد و‌ یعد از اصلاح ما مجدد مصوبه را بررسی خواهیم کرد و طبیعتا مفاد ان تغییراتی نسبت به زمان و‌ سازو‌کارها خواهد داشت و اینکه اختیارات دولت تا چه حد خواهد بود ما مصوبه جدید را رسیدگی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 طحان نظیف  در پایان تاکید کرد :بر اساس قانون اول فروردین ساعت رسمی کشور یکساعت به جلو کشیده خواهد شد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز