ائتلاف سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد

عملیات نظامی در یمن متوقف می‌شود

۱۴۰۱/۰۱/۱۰ - ۰۲:۵۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۳۵۶۵
عملیات نظامی در یمن متوقف می‌شود
منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند، ائتلاف سعودی مدعی شده است که عملیات نظامی خود در یمن را متوقف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از الجزیره، فرماندهی نیروهای مشترک ائتلاف سعودی در بیانیه ای مدعی شد که توقف عملیات نظامی در یمن، با هدف موفقیت رایزنی‌های یمن صورت می‌گیرد.

ائتلاف سعودی افزوده است: هدف توقف عملیات نظامی در یمن فراهم کردن شرایط مناسب برای رایزنی‌ها و ایجاد صلح است.

بنابر ادعای ائتلاف سعودی، عملیات نظامی آنها از ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه متوقف خواهد شد.

ائتلاف سعودی همچنین گفته است: ما به آتش بس پایبند خواهیم بود و تمام اقدامات را برای ایجاد شرایط مناسب در ماه رمضان برای برقراری صلح انجام خواهیم داد.

رایزنی‌ میان طرف‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل و حمایت شورای همکاری خلیج فارس در غیاب انصارالله، روز سه‌شنبه در ریاض آغاز شده و تا هفتم آوریل (۱۸ فروردین) ادامه خواهد داشت.

بنا به این گزارش، در این رایزنی‌ها قرار است ۶ محور از جمله بهبود وضعیت نظامی، سیاسی، امور بشردوستانه و باز کردن کریدورهای بشردوستانه و دستیابی به ثبات در یمن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

پیش از این، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن ضمن رد درخواست شورای همکاری خلیج فارس از گروه‌های یمنی برای شرکت در مذاکرات ریاض اعلام کرده بود که این دعوت در حقیقت از سوی ریاض انجام شده است در حالیکه ریاض خود یک طرف جنگ است و نمی‌تواند میانجی باشد.

چند روز پیش هم نماینده ویژه سازمان ملل وارد یمن شد تا مقدمات مذاکرات با طرف یمنی را فراهم کند. این مذاکرات به منظور ایجاد چارچوبی برای مذاکرات سیاسی جامع انجام شده است.

سال گذشته تلاش‌های سازمان ملل و آمریکا برای آتش بس در یمن شکست خورد و به دنبال آن، خشونت در این کشور افزایش یافت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز