امیرعبداللهیان در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی در سفارت ایران در دهلی

شرط غربی ها در مذاکرات برای ایران/ اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا برنامه هسته‌ای شما را نادیده بگیریم

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۸:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۳۷۴۱۸
شرط غربی ها در مذاکرات برای ایران/ اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا برنامه هسته‌ای شما را نادیده بگیریم
وزیر خارجه کشورمان با اشاره به درخواست غربی ها مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران عنوان کرد: در مقطعی در مذاکرات در سالها قبل، غربی ها گفته بودند که شما رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا مااعلام کنیم هیچ مشکلی میان ایران و آمریکا نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هند، وزیرامور خارجه کشورمان در دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی با اشاره به روابط  دو کشور ایران و هند گفت: ایران و هند روابطی عمیق و  رو به پیشرفت و رو به توسعه ای دارند. نقش شما علمای عزیز و بزرگ مسلمان و همچنین نقش مسلمانان در هند،یکی از پایه های اساسی روابط دو کشور است. 

وی در ادامه با اشاره به نقشه راه بین دو کشور ایران و هند بیان کرد:  وقتی از آقای نخست وزیر درخواست کردم که نقشه راهی قوی برای روابط دو کشور ترسیم و اجرایی کنند ایشان به درستی گفتند که این نقشه راه قبل از آنکه ترسیم شود سالهاست که بین جمهوری اسلامی ایران و هند وجود داشته و اجرایی می‌شود، فقط باید به آن قوت بخشید‌.

امیرعبداللهیان با اشاره به زیاده خواهی های غربی ها تصریح کرد: جمهوری اسلامی علیرغم فشار های دشمنان، دست از اصول و موازین اسلامی خود برنداشته و نخواهد داشت. زمانی طرف های غربی در مذاکرات در گذشته نکته ای را به ما بیان کردند که ما می توانیم تمام مشکلات برنامه هسته ای ایران را نادیده بگیریم اماچند شرط دارد. 

وی با بیان این جمله که غربی ها به خوبی می‌دانند ایران به دنبال بمب هسته ای نیست اظهار کرد: غربی ها و آمریکایی ها به خوبی می دانند که در اعتقادات اسلامی مردم ایران جایی ندارند همچنین به خوبی می‌دانند که ایران به دنبال بمب هسته ای نیست. به ما فشار می آورند ولی در مذاکرات خصوصی می‌گویند دست از حمایت از فلسطین بردارید تا ما در موضوعات هسته ای شما اقدام کنیم.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به درخواست غربی ها مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران عنوان کرد: در مقطعی در مذاکرات در سالها قبل، غربی ها گفته بودند که شما رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسید تا مااعلام کنیم هیچ مشکلی میان ایران و آمریکا نیست. ایران حمایت از مظلومان و فلسطین و قبله اول مسلمین را وظیفه همگانی و انسانی و دینی خود می‌داند. 

وی با یادی از سردار سلیمانی اظهار کرد: مایل هستم تا در اینجا یادی بکنم از سردار سلیمانی عزیز که در دو سنگر  مبارزه با صهیونیست و مبارزه با تروریسم قهرمان بزرگی در جهان اسلام است.

امیر عبداللهیان در پایان از حضور علمای بزرگ هند تشکر و قدردانی کرد و این دیدار و استماع  سخنان علمای هند را فرصتی ارزشمند و گرانمایه برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز