عراق: نزدیک‌تر شدن روابط ایران و عربستان به نفع ماست

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۹:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۳۵۱۸۲۱
عراق: نزدیک‌تر شدن روابط ایران و عربستان به نفع ماست
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اعلام کرد که به نفع بغداد است تا به تلاش برای نزدیکی بین تهران و ریاض در راستای کاهش تنش‌های منطقه‌ای ادامه دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، الکاظمی که برای حضور در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سفر کرده،تاکید کرد که عراق قصد دارد نقش خود را برای میزبانی از مذاکرات این دو کشور منطقه‌ای ادامه دهد. 

وی در مصاحبه با خبرگزاری اسوشیتدپرس ضمن ابراز تمایل کشورش برای تشویق گفتگو ها بین ایران و عربستان گفت: عراق به نزدیکی ایران و عربستان کمک کرده و چندین جلسه موفق و ثمربخش برگزار شده و یک نزدیکی عالی صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس عنوان کرد: از زمان روی کار آمدن جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، عراق میزبان پنج دور گفتگوی مستقیم بین مقامات سعودی و ایرانی بوده است. الکاظمی در اینباره تصریح کرد: ما از سوی طرف‌های ایرانی و سعودی و همچنین در سطح رهبران منطقه‌ای و بین المللی واکنش‌های مثبتی را درباره نقشی که عراق ایفا کرده، شاهد بوده‌ایم.  
الکاظمی روز شنبه در دیدارش با جو بایدن در جده گفت که بر علاقه عراق به ادامه همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی بین عراق و آمریکا در چارچوب توافقنامه راهبردی امضا شده بین دو کشور تاکید خواهد کرد.
وی گفت: عراق در این اجلاس به چندین پرونده مرتبط با تقویت صلح و امنیت در منطقه و همچنین همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای خاورمیانه اشاره خواهد کرد. از جمله ایده هایی که عراق پیشنهاد کرده، ایجاد بانک توسعه خاورمیانه است که به گفته الکاظمی به ایجاد زمینه مشترک برای همکاری اقتصادی و تامین مالی پروژه های بزرگ، به ویژه در زیرساخت ها کمک می کند.
نخست وزیر عراق هم اکنون برای شرکت در نشست جده برای امنیت و توسعه همراه با سران مصر و اردن در عربستان به سر می برد.

الکاظمی جمعه شب با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این شهر دیدار کرد و براساس اعلام رسانه ها، دو طرف در این دیدار تقویت روابط دوجانبه و ایجاد فرصت‌های همکاری و همچنین مسایل مربوط به منطقه را مورد بحث قرار دادند.

​انتهای پیام/ 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز