امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها ورای هتاکی‌های نشریه فرانسوی دیده می‌شوند/ تبعات اهانت به مسجدالاقصی برای اسرائیل سنگین خواهد بود

۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۱۸:۰۳:۴۰
کد خبر: ۱۴۱۹۴۰۰
امیرعبداللهیان: صهیونیست‌ها ورای هتاکی‌های نشریه فرانسوی دیده می‌شوند/ تبعات اهانت به مسجدالاقصی برای اسرائیل سنگین خواهد بود
وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت فوری اقدام اخیر صهیونیست ها در تعرض و هتک حرمت به مسجد الاقصی، تاکید کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در خصوص آخرین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر  مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی، اقدام موهن نشریه فرانسوی و وضعیت زنان در افغانستان تلفنی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت فوری  اقدام اخیر صهیونیست ها در تعرض و هتک حرمت به مسجد الاقصی، تاکید کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها علیه مسجد الاقصی ، پیشنهاد ایجاد یک ساز و کار قانونی و بین المللی موثر  برای توقف اقدامات توهین آمیز علیه مرجعیت دینی و اماکن مقدس را مطرح کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از موضع دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی تشکر کرد .

وی با اشاره به مسئولیت دولت فرانسه در این خصوص اظهار داشت : در ورای اقدامات هتاکانه مکرر این نشریه علیه مقدسات دینی و رموز جهان اسلام، نقش آفرینی و هدایت صهیونیست ها دیده می شود.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص لزوم پایان جنگ و درگیری در یمن، افغانستان و اوکراین تاکید کرد. 

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این گفت و گوی تلفنی، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر صهیونیست ها در هتک حرمت مسجد الاقصی، ورود وزیر امنیت عمومی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را بسیار نگران کننده دانست و تاکید کرد این اقدام موجب جریحه دار شدن احساسات امت اسلامی شده است. 

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اینگونه اقدامات تحریک آمیز صهیونیست‌ها را برهم زننده صلح و ثبات در منطقه خواند و تاکید کرد در جایگاه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حال رایزنی با اطراف مختلف برای فشار به رژیم صهیونیستی برای توقف چنین اقداماتی است. 

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی همچنین اقدام موهن نشریه فرانسوی را محکوم کرد و افزود: در حال بررسی موضوع برای اقدام متناسب در پاسخ به آن هستیم.

طرفین در این مکالمه تلفنی نسبت به تصمیم طالبان در خصوص ممنوعیت تحصیل دختران و زنان در افغانستان شدیدا اظهار نگرانی کرده و  این اقدامات را در تعارض با احکام مترقی اسلام رحمانی دانستند. 

همچنین طرفین گفتگوهای تهران و ریاض را با هدف بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی مورد توجه قرار دادند.

انتهای پیام/

نظر شما