دیدار هیات های ۷ کشور آفریقایی با امیر عبداللهیان

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ - ۰۸:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۶۳۹۲
دیدار هیات های ۷ کشور آفریقایی با امیر عبداللهیان
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدار مقامات شرکت کننده در اولین کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار با ایشان، روز گذشته بطور جداگانه با روسای هیئت‌های ٧ کشور آفریقایی شرکت کننده در این کنگره شامل وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه، وزیر زنان و خانواده از کشورهای سنگال، گینه بیسائو، بورکینوفاسو، نیجریه و کامرون و هم‌چنین فرماندار منطقه کوناکری از کشور گینه کوناکری دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدار مقامات شرکت کننده در اولین کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار با ایشان، روز گذشته بطور جداگانه با روسای هیئت‌های ٧ کشور آفریقایی شرکت کننده در این کنگره شامل وزیر صنایع و تجارت زیمبابوه، وزیر زنان و خانواده از کشورهای سنگال، گینه بیسائو،  بورکینوفاسو، نیجریه و کامرون و هم‌چنین فرماندار منطقه کوناکری از کشور گینه کوناکری دیدار و گفتگو کرد. 

رییس دستگاه دیپلماسی در این دیدارها بر توسعه مناسبات و روابط فیمابین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قاره آفریقا تصریح و بر ظرفیتهای بالا برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد. 

 وزیر امور خارجه همچنین خاطر نشان ساخت که دولت جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری‌ها با قاره افریقا، به ویژه در حوزه اقتصادی تاکید جدی دارد. 

روسای هیئت‌های شرکت‌کننده در این کنگره، ضمن تاکید بر تدوام برگزاری این نشست‌ها، جایگاه برجسته بانوان ایرانی را ستودند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز