واکنش وزارت خارجه به بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس

۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - ۲۱:۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۴۳۷۷۵۹
واکنش وزارت خارجه به بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.

کنعانی با رد اتهامات تکراری و ملال آور وارده در بیانیه مذکور افزود: فروش میلیاردها دلار سلاح و جنگ‌افزار از سوی آمریکا به کشورهای منطقه، حمایت از تروریسم تکفیری، استمرار حمایت تمام عیار از جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و جنگ ویرانگر چندین ساله علیه ملت یمن، ماحصل سیاست‌های مخرب و مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه غرب آسیا و خلیج فارس بوده و ثبات و امنیت منطقه را برهم زده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به اعتقاد و پایبندی مسئولانه جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی منطقه‌ای و پایان بحران‌ها از طریق راه حل سیاسی و نیز روابط مطلوب و رو به رشد جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه با درک صحیح نیات منفعت‌طلبانه و سیاست‌های شرورانه آمریکا در منطقه، در مسیر صلح و امنیت و توسعه پایدار منطقه گام بردارند.

کنعانی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به پیشبرد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وفق حقوق و تکالیف ذیل معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه جامع پادمان بصورتی سازنده ادامه داده و تحت تاثیر  فشارهای سیاسی و جوسازی های تبلیغاتی قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما