نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۵ - ۱۴:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۴۴۵۳۴۸
نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی برگزار شد
نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به میزبانی وزارت امور خارجه و به ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا، نوزدهمین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی به میزبانی وزارت امور خارجه و به ریاست مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با سه محور رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی انگلیسی دیپلماسی  اقتصادی وزارت امور خارجه، بررسی آخرین دست آوردهای دستگاه های مختلف در حوزه محصولات دانش بنیان و بررسی آخرین وضعیت کمیسیون مشترک اقتصادی ج.ا.ایران و پاکستان  برگزار شد.

این نشست  با رونمایی ازپایگاه اطلاع رسانی انگلیسی دیپلماسی  اقتصادی با هدف  تسهیل دسترسی مخاطب انگلیسی  به ظرفیت های اقتصادی، تجاری،مالی و گردشگری کشور  آغاز شد . 

در ادامه با اشاره به دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید محصول و صادرات آن اعلام شد که در 9 ماهه نخست سال جاری 600 میلیون دلار از محصولات این شرکت ها به کشورهای مختلف صادر و ابراز امیدواری شد که در سال آینده شاهد افزایش 10 درصدی این روند باشیم . 

در بخش پایانی نشست صفری با اشاره به این نکته که فرصت های همکاری با پاکستان به دلیل همسایگی  و منافع دوطرفه موجود  نباید نادیده گرفته شود افزود: با وجود برخی محدودیتها اراده برای بهبود  وارتقای سطح روابط همه جانبه بین دو کشور وجود دارد و امید می رود با سفر قریب الوقوع وزیر دارایی پاکستان به کشورمان با تمرکز بر کمیسیون مشترک اقتصادی این امر محقق گردد . 

بهبود امکانات زیر ساختی جاده ای، توسعه خدمات گمرکی، تقویت امکانات مبادله کالا در مرز، تسهیل قوانین تجاری و امضای تفاهم نامه های مشترک در زمینه های مختلف از جمله برنامه های اعلام شده جهت تقویت روابط اقتصادی با پاکستان خواهد بود .

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز