خاندوزی: دولت در حمایت از وزرا جدی است

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۱۲:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۶۵۳۲۶
خاندوزی: دولت در حمایت از وزرا جدی است
وزیر اقتصاد بیان داشت: دولت در مسئله حمایت از وزرا و اعضای کابینه یکدست، هماهنگ و کاملا جدی است و استیضاح، وزارتخانه ها را با چالش های تصمیم‌گیری مواجه خواهد کرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: بسته ده بندی دولت درخصوص مهارتورم و رشد تولید به تایید مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه رسیده است، این بسته امروز برای اخذ نظر به تشکل های اقتصادی تولیدی کشور ارسال شده و انشالله ظرف روز های آینده پس از اخذ نظر فعالان بخش غیر دولتی،با حضور آقای رئیس جمهور جزئیات بسته نهایی و ابلاغ خواهد شد. 

وی تاکید کرد که امیدواریم با توجه به هدفگذاری های دقیق در سند ده‌بندی برای مهار تورم، بتوانیم یک سند هماهنگ کننده بین اجزای دولت برای نیل به اهداف شعار سال داشته باشیم. 

وزیر اقتصاد در رابطه با استیضاح وزیر صمت بیان‌کرد: دولت در مسئله حمایت از وزرا و اعضای کابینه یکدست، هماهنگ و کاملا جدی است. حل و فصل واقعی مشکلات اقتصادی ویزه مسائل فرابخشی مثل مسکن تورم و خودرو و... نیازمند دو مقدمه است نخست، مسئله هماهنگی و گام بعدی ثبات سیاست هاست و این دو مقدمه هم باید در داخل دولت و هم میان دولت و مجلس رخ بدهد. در شرایط کنونی استیضاح وزرا کمکی به هماهنگی سیاست ها نخواهد کرد.

خاندوزی گفت: استیضاح وزارتخانه ها را با چالش های تصمیم‌گیری مواجه خواهد کرد و فرصت سال حمایت از تولید از دست خواهد رفت،  امیدواریم بهترین تصمیمی که نیازمند ادامه همکاری بین اعضای دولت و مجلس و دولت است اتخاذ شود.

وزیر اقتصاد در خصوص لایحه مالیات بر مجموع درآمد گفت: محتوای لایحه مالیات بر مجموع درآمد توسط وزارت اقتصاد آماده شد و در کمیسیون اقتصادی دولت نیز با برخی از اصلاحات مورد تایید قرار گرفت. در نوبت جلسه هیات وزیران قرار دارد که به محض تصویب در دولت به عنوان یکی از گام های مهم تحولی از آنجا که تمام ساختار نظام مالیاتی کشور را به نفع شفافیت و عدالت اصلاح خواهد کرد، به مجلس ارسال می شود.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که قرار بود صورت های مالی نفتی در فروردین منتشر شود، تصریح کرد: تمام شرکت هایی که در حوزه اقتصادی تا قبل از شروع به کار دولت فعالیت می کردند و بیش از هزار و ۱۰۰ شرکت است و صورت های مالی آنان شفاف نشده بود، بحمدلله با اراده جدی که وجود داشت و تاکید رئیس جمهور که هیچ ملاحظه ای در موضوع کار آمدی شرکت ها و شفافیت نباید وجود داشته باشد، شرکت ها صورت ها مالی خود را در سامانه منتشر کردند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از منتقدان می گفتند مسئله شفافیت چه اثری بر خروجی عملکرد اقتصادی دارد؟ بنده با عدد و رقم می گویم که در بسیاری از موارد شرکت هایی که اطلاعات آنان شفاف شده است به سرعت دست به کار شده و ناکارآمدی های مدیریتی را اصلاح کرده و صورت های مالی و سود و زیان خود را اصلاح کردند. به عنوان یک مورد اگر بخواهم مثالی مطرح کنم یکی از شرکت های حوزه سرمایه گذاری خارجی کشور که در آخرین سال دولت قبل زمانی که اطلاعات شفاف نبود، زیان ۳ هزار میلیارد تومانی داشت، با افشای اطلاعات و اصلاح روش های مدیریتی خود در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ توانست از زیان دهی خارج شود. به لحاظ عملکردی نیز به سرعت خود را اصلاح کرد. سایر شرکت های دولتی نیز در مسیر اصلاح مدیریتی خود باید بدانند که زیر تیغ نظارت صاحب نظران و منتقدان قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز