قدردنی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفت‌وگوهای منطقه ای

۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ۱۲:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۴۶۵۳۴۰
قدردنی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفت‌وگوهای منطقه ای
وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با وزیر مکتب سلطانی عمان از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفت‌وگوهای منطقه ای قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به عمان، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان در خصوص موضوعات روابط دو‌ جانبه، آخرین تحولات منطقه و مسائل مورد علاقه در حوزه بین المللی به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به سفر رئیسی به عمان و سفر آتی سلطان عمان به ایران تبادل هیئت‌های فی‌مابین در سطوح عالی را زمینه ساز تحرک بیشتر و فعالسازی روابط و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در دو کشور برای ارتقای همکاری ها دانست و استمرار آن را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش عمان در تسهیل گفت‌وگوهای ایران و عربستان و گفت‌وگوهای منطقه ای و بین المللی از تلاش‌های عمان در زمینه تسهیل گفت‌وگوهای منطقه ای قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با استقبال از تلاش های سازنده عمان در خصوص یمن  ابراز امیدواری کرد این تلاش های سازنده به تحکیم صلح در منطقه، منجر شود. 

وزیر امور خارجه کشورمان همکاری کشورهای منطقه را با اهمیت دانست و گفت ایران در چارچوب سیاست همسایگی دولت سیزدهم و رعایت اصل حسن همجواری، از بازگشت روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان استقبال می کند و آن را به نفع منطقه می داند.

امیرعبداللهیان رشد روابط اقتصادی و سرمایه‌ گذاری‌های متقابل در منطقه را عاملی برای نزدیک شدن کشورها به یکدیگر و در نهایت زمینه‌ساز دستیابی به صلح و ثبات در منطقه دانست و موقعیت منحصر به فرد ژئوپلتیکی ایران را بهترین فرصت برای ترانزیت و انتقال کالا از مسیر ایران و بستری برای کمک به توسعه در منطقه معرفی کرد.  

سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان نیز در این دیدار با بیان رضایت از وضعیت موجود روابط فی‌مابین بر ضرورت ارتقای همکاری ها در ابعاد مختلف با توجه به اراده سطوح عالی مقامات دو کشور تاکید کرد.

وی توافق اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را برای منطقه آرامش بخش خواند و ابراز امیدواری کرد در سایه همگرایی کشورهای منطقه از تمامی ظرفیت‌های انسانی، منابع،  توانمندی های علمی و فنی برای توسعه در منطقه بهره برد.

طرفین در این دیدار در خصوص تحولات امنیتی منطقه نیز بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز