نظری: سنگینی وظایف در وزارت صمت دلیل اصلی تغییر مداوم مدیر آن است/ تفکیک وزارت بازرگانی می‌تواند تولید کشور را احیا کند

۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ۲۲:۰۴:۵۵
کد خبر: ۱۴۷۰۷۴۴
نظری: سنگینی وظایف در وزارت صمت دلیل اصلی تغییر مداوم مدیر آن است/ تفکیک وزارت بازرگانی می‌تواند تولید کشور را احیا کند
نماینده مجلس یازدهم اظهار داشت: بخش عمده‌ای از عدم ثبات در مدیریت وزارت صمت به حجم سنگین حوزه‌ها در این وزارتخانه برمی‌گردد و به عبارتی می‌توان گفت یک دولت در داخل دولت است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، درخصوص لایحه تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن، بیان داشت: اساسا وزارت صمت ترکیبی از چهار وزارتخانه از جمله معادن، صنایع بزرگ و کوچک و بازرگانی است و ادغام اینها باهم ایجاد یک وزارتخانه سنگین کرده که همین باعث شده هر وزیری با هر توانمندی که برای مدیریت این مجموعه از سوی دولت و مجلس معرفی می‌شود و رای اعتماد می‌گیرد در زمان کوتاهی به ناچار کار را زمین می‌گذارد یا عزل و استیضاح می‌شود.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از عدم ثبات در مدیریت این وزارتخانه به حجم سنگین حوزه‌ها در این وزارتخانه برمی‌گردد و به عبارتی می‌توان گفت یک دولت در داخل دولت است.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه "تفکیک این مجموعه از وزارت صنعت و معدن می تواند یک مقداری این وضعیت بی ثباتی را اصلاح کند" گفت: در جریان این تفکیک هم احتیاج به سازوکارهایی داریم که کشور را به سمت واردات محوری سوق ندهیم چون سابقه وزارت بازرگانی سابقه خوبی نیست و کشور ما تبدیل به بهشت واردکنندگان و ضربه زننده اصلی به تولیدکنندگان داخلی شده است. 

نظری افزود: انتظار می‌رود با تشکیل وزارت بازرگانی هدفی که دنبال می‌شود ما را به سمت توسعه صادرات کشور و به سمت تراز مثبت بازرگانی و غلبه صادرات بر واردات ببرد. 

وی در انتها خاطرنشان کرد: الان بعضی نمایندگان ناراحت هستند که اگر وزارت بازرگانی تشکیل شود خاطره تلخ گذشته و واردات محوری در کشور به جای صادرات دوباره احیاء شود اما امیدواریم که با ملاحظه سازوکارهای مناسب وزارت بازرگانی تشکیل شود و تولید کشور را مجددا دچار آسیب و چالش کند تکرار نشود.

انتهای پیام/

نظر شما