پیگیری وضعیت حجاج ایرانی از سوی وزیر امور خارجه ایران

۱۴۰۲/۰۳/۱۴ - ۱۶:۳۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۸۱۸۶۰
پیگیری وضعیت حجاج ایرانی از سوی وزیر امور خارجه ایران
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص آخرین وضعیت حجاج ایرانی بیت الله الحرام کسب اطلاع کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی گزارشی از گفت‌وگوی انجام شده در حاشیه اجلاس بریکس پلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی در  خصوص مناسبات فی‌مابین و خصوصا تسهیلات مرتبط با حجاج کشورمان ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از شرایط مطلوب حجاج ایرانی بیت الله الحرام خبرداد و ابراز امیدواری کرد که امسال همه مسلمانان ، امت اسلام و ایرانیانی که به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می شوند، زیارت و حجی موفق و سرشار از معنویت بجای آورند.

امیرعبداللهیان همچنین در تماس تلفنی با  سرپرست موقت سفارت کشورمان در ریاض در جریان آخرین وضعیت و برنامه ریزی انجام شده برای افتتاح سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری در جده قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از انجام خوب امور زوار کشورمان در سرزمین وحی، بر مساعدت کامل سفارت کشورمان جهت تسهیل امور حجاج ایرانی و در تماس با مقامات ذیربط عربستان سعودی تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما