وکیل مرضیه امیری:

مرضیه امیری به اصل نظام اعتقاد دارد / احکام صادره برای خبرنگاران در شان نظام قضایی نیست/ امیدواریم شاهد تغییر رویکرد قوه قضائیه در مسائل سیاسی و خبرنگاران باشیم

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۰۹:۴۹:۴۱
کد خبر: ۸۸۹۰۰۷
مرضیه امیری به اصل نظام اعتقاد دارد / احکام صادره برای خبرنگاران در شان نظام قضایی نیست/ امیدواریم شاهد تغییر رویکرد قوه قضائیه در مسائل سیاسی و خبرنگاران باشیم
وکیل مرضیه امیری گفت: مرضیه امیری به ده سال و نیم حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد که فقط 6 سال حبس اجرا می‌شود.

«آرش دولتشاهی» وکیل «مرضیه امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ در خصوص دلایل حکم صادر شده برای مرضیه امیری، روزنامه‌نگار روزنامه شرق، بیان کرد: جزئیات این پرونده را نمی‌توانم بگویم اما اگر بخواهم به صورت مختصر به آن بپردازم، بیشتر به سبب فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل «توئیتر» و «تلگرام» تحت تعقیب قرار گرفته و در مجموع یازده مورد اتهام برای خانم امیری نوشته شده است.

وی ادامه داد: مرضیه امیری به عنوان خبرنگار روزنامه شرق در روز جهانی کارگر در میدان بهارستان حضور داشت که در آنجا دستگیر شده و قرار کفالت به اتهام اخلال در نظم عمومی برای او صادر می‌شود و از آنجایی که یک پرونده باز از قبل داشته قرار صادر شده در نهایت به بازداشت موقت تبدیل می‌شود که اتهام‌ها نیز به آن اضافه می‌شود.

آرش دولتشاهی با بیان اینکه بیشتر اتهام‌ها مربوط به ارتباط و فعالیت مجازی به خصوص توئیت بوده، تصریح کرد: مرضیه امیری به ده سال و نیم حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شد که فقط 6 سال حبس اجرا می‌شود.

وکیل مرضیه امیری در پاسخ به این سوال که آیا امکان شکستن حکم وجود دارد؟ مطرح کرد: همانطور که آقای رئیسی به نوعی ما را به بحث مرتبط با جرائم اقتصادی امیدوار کردند، در زمینه مسائل سیاسی، مطبوعاتی و فرهنگی نیز ما امیدواریم شاهد تغییر رویکرد قوه قضائیه باشیم و با تسامح و تساهل، با روزنامه‌نگاران و دانشجویان برخورد شود.

وکیل پایه یک دادگستری اذعان کرد: این احکامی که برای دانشجویان، منتقدان و روزنامه‌نگاران صادر می‌شود در شان نظام قضایی نیست، همچنین به مصلحت نظام ما هم نیست. کمااینکه خانم امیری نیز در بازجویی‌های خود اعلام کرده بود که به اصل نظام اعتقاد دارند و در همان چارچوب، انتقادات و اعتراض‌هایی دارند.

وی در پایان گفت: تنها خواسته ما این است که دادگاه تجدیدنظر را به شعب خاصی که سابقه مثبتی در بحث برخورد با فعالان سیاسی، اجتماعی ندارد ارجاع نشود. چراکه اگر به شعب دیگر منتقل شود امکان شکستن حکم بسیار زیاد می‌شود کمااینکه خود من برای یکی از دانشجویان در یکی از شعب برائت گرفتم اما در این شعب خاص تنها حکم 6 سال ممکن است 5 ساله شود.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز