رایزنی های عراقچی با مقامات روس در مسکو

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۹:۲۴:۰۶
کد خبر: ۹۲۲۰۶۲
رایزنی های عراقچی با مقامات روس در مسکو
«سیدعباس عراقچی» و «ایگور مورگولوف» معاونان وزیران امور خارجه ایران و روسیه ضمن دیدار و گفت‌وگو با یکدیگر بر گسترش روابط دو کشور در تمامی حوزه‌ها تاکید کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این دیدار دوجانبه که امروز شنبه در مسکو برگزار شد، دو طرف به صورت مفصل در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه تبادل نظر کردند.

توجه اصلی دو طرف در این دیدار به موضوعات مربوط به توسعه همکاری‌های ایران و روسیه از جمله همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی - بازرگانی و انسانی- فرهنگی متمرکز بود.

طرف‌های ایرانی و روس در این دیدار در خصوص مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
عراقچی و مورگولوف بر عزم متقابل برای تحکیم و گسترش روابط ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف تاکید کردند.
عراقچی امروز با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه نیز دیدار و درباره برجام با وی گفت وگو کرد.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز هم با «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.
در دیدار «سیدعباس عراقچی» با بوگدانف که به درخواست وزارت امور خارجه روسیه، پشت درهای بسته برگزار شد، طرفین در خصوص تحولات خاورمیانه و خلیج فارس از جمله اوضاع عراق، لبنان، سوریه، یمن، و نیز طرح صلح هرمز جمهوری اسلامی ایران و طرح روسیه برای تامین امنیت جمعی در خلیج فارس تبادل نظر کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز