کاهش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده های سیستان و بلوچستان

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۶:۳۷:۴۳
کد خبر: ۱۴۵۳۷۶۴
کاهش ۳۸ درصدی تصادفات فوتی در جاده های سیستان و بلوچستان
از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون بیش از ۶۴ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به استان سفر کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،ایوب کرد اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بالغ بر 100 هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان سیستان و بلوچستان جا به جا شده‌اند و بیش از 64 هزار مسافر از طریق این ناوگان به استان سفر کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: آمار مسافران ورودی به استان در این مدت چ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8 درصدی داشته و آمار کلی نیز رشد 6 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به فعال بودن پایانه‌های مرزی استان، گفت: از ابتدای نوروز تاکنون 14 هزار مسافر از طریق پایانه‌های مرزی وارد استان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 22 درصدی نشان می‌دهد.

 

کرد بیان کرد: از ابتدای نوروز تاکنون 177 تصادف در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش را نشان می‌دهد و متاسفانه در پی این حوادث تلخ 54 نفر جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 38 درصدی تصادفات فوتی در محورهای استان

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان از کاهش 38 درصدی تصادفات فوتی در جاده‌های استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در طرح نوروزی پلیس خبر داد. 

 

سرهنگ مهدی خمر با اشاره به وضعیت تصادفات در محورهای سیستان و بلوچستان بیان داشت: در طرح نوروزی پلیس، تصادفات فوتی در جاده‌های شمال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

 

وی به بیشترین عامل تصادفات اشاره کرد و افزود: بیشترین تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو رانندگان بوده است.

 

سرهنگ خمر با اشاره به افزایش 20 درصدی برخورد پلیس با رانندگان متخلف در طرح نوروزی امسال، افزود: خودروهای دارای تخلفات همزمان حادثه ساز از جمله سرعت و سبقت، توقیف می‌شوند و بیشترین توقیف خودروها مربوط به این مورد است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در این رابطه به رانندگان توصیه می‌کنیم همواره رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودروی جلویی را مد نظر قرار داده و هر زمان که احساس خستگی و خواب آلودگی به آنان دست داد در یک مکان مناسب پارک نمایند و پس از استراحت کافی و رفع خستگی مجدد به رانندگی خود ادامه بدهند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز