دستور ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای برخورد با کم‌کاری در حوزه حوادث جاده‌ای

۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۳:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۴۱۵۴
دستور ویژه استاندار سیستان و بلوچستان برای برخورد با کم‌کاری در حوزه حوادث جاده‌ای
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه کم‌کاری هیچ دستگاهی در خصوص وقوع حوادث جاده‌ای قابل پذیرش نیست، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نظارت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،محمد کرمی در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع حوادث جاده‌ای و تصادفات در استان، اظهار داشت: بازرسان مربوطه باید نقش دستگاه‌های اجرایی استان پیرامون تصادفات را بررسی کرده و گزارش دقیقی به شورای هماهنگی ترافیک ارائه کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات در سطح جامعه دارد که در این زمینه صدا و سیما، آموزش و پرورش و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نقش اساسی دارند.

وی بیان کرد: وقوع هر حادثه رانندگی، هزینه‌های گزافی به خانواده‌ها و سیستم‌های درمانی و خدمات‌رسان تحمیل می‌کند و به عبارتی بیشترین هزینه یک تصادف، مربوط به مشکلات روحی و روانی است که برای خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

کرمی اظهار داشت: با شناسایی نقاط حادثه‌خیز و افزایش تابلوهای راهنمایی و رانندگی در این مسیرها باید برنامه‌ریزی لازم در راستای کاهش حوادث صورت بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیرات منفی وقوع حوادث رانندگی در سطح خانواده و جامعه گفت: با پیشگیری از وقوع یک تصادف می‌توانیم از آسیب‌دیدگی چندین خانواده جلوگیری کنیم.

 

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان موظف‌ هستند تجزیه و تحلیل دقیق از وقوع حوادث رانندگی در استان ارائه کنند و جلسات لازم را برگزار و با تلاش مضاعف، نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند.

 

کرمی با اشاره به وجود خودروهای پلاک مخدوش در سطح استان اذعان کرد: باید وضعیت این خودروها به زودی مشخص و قوانین راهنمایی و رانندگی بدون هیچگونه چشم‌پوشی و اغماضی در سطح استان به درستی اعمال شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همه مسئولین باید تلاش کنند در چند روز باقی مانده تعطیلات عید نوروز، شهروندان در حوادث رانندگی دچار مشکل نشوند.

 

 استاندار با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه افزایش تجارت از طریق مبادی ورودی و خروجی استان بیان کرد: بعد از ایام تعطیلات نوروز، شاهد افزایش تردد خودروهای سنگین در جاده‌های استان خواهیم بود که باید اقدامات پیشگیرانه را در زمینه کاهش تصادفات افزایش دهیم.

کرمی با تاکید بر خدمات‌رسانی شایسته به مسافرین نوروزی تصریح کرد: خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی باید با حساسیت ویژه و مناسب باشد تا شاهد جذب گردشگر در سطح استان باشیم.

 

وی اذعان کرد: انتظار داریم دستگاه‌ها و فرمانداران در عرصه سفرهای نوروزی و امور مربوط به خدمات‌رسانی به مسافران، نوآوری و خلاقیت داشته باشند که این خلاقیت و نوآوری سبب پیشرفت در کارها خواهد شد.

 

استاندار با اشاره به اعلام هشدار از سوی هواشناسی بیان کرد: شهرستان‌ها با تشکیل ستاد مدیریت بحران باید در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز