برداشت ۳۰۰ تن گل محمدی از باغات بارور سیستان و بلوچستان

۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - ۱۲:۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۶۸۸۵
برداشت ۳۰۰ تن گل محمدی از باغات بارور سیستان و بلوچستان
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ تن گل محمدی پس از برداشت، فرآوری و به صورت گلاب و گل خشک شده روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، اردشیر شهرکی در این خصوص اظهار داشت: امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح یکصد هکتار از باغات بارور سیستان و بلوچستان جمع آوری و پس از فرآوری در منطقه بصورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: سیستان و بلوچستان ۱۲ کارگاه نیمه صنعتی و سنتی گلابگیری و اسانس گیری وجود دارد و منطقه سیستان، تفتان، خاش، زاهدان، میرجاوه از عمده مناطق پرورش گل محمدی در استان هستند.

شهرکی افزود: هم اکنون برداشت گل محمدی از سطح ۱۴۰هکتار از باغات این استان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه توسعه باغات گل محمدی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته به طوریکه با استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این محصول سال گذشته ۲۵ هکتار افزایش یافت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: امسال ۳۰۰ تن گل محمدی از سطح یکصد هکتار از باغات بارور سیستان و بلوچستان جمع آوری و پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می شود.

انتهای پیام

نظر شما