ایلان ماسک ورشکسته می‌شود؟

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۲۱:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۰۷۸۸
ایلان ماسک ورشکسته می‌شود؟
شواهد نشان می‌دهد که ایلان ماسک دچار چنان دردسر بزرگی شده است که احتمال پیگرد قضایی وی دور از ذهن نیست، یکی از سرمایه‌گذاران رمز ارز دوج کوین از ایلان ماسک به عنوان پدر معنوی این ارز دیجیتال شکایت کرده‌ است و باید دید که سرنوشت این پرونده چه خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا بلومبرگ روز گذشته در گزارشی مدعی شد که یک شهروند آمریکایی به اتهام پمپاژ دوج کوین از ثروتمندترین مرد جهان شکایت کرده است. در این دادخواست عنوان شده که ایلان ماسک عضوی از یک گروه کلاهبرداری حمایت از ارز دیجیتال بوده است.

کیت جانسون، شخصی که این شکایت را تنظیم کرده می‌گوید «متهمان با فریبکاری در حالی که سرمایه‌گذاری روی دوج کوین را تبلیغ می‌کردند که در واقعیت ارزش آن را نداشت». جانسن می‌خواهد نماینده تمام سرمایه‌گذارانی باشد که در این مسیر آسیب دیده‌اند.

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ برای تمسخر بیت کوین شکل گرفت. اما از یک میم کوین ساده در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در جهان تبدیل شد. محبوبیت دوج کوین عمدتاً به این خاطر است که ایلان ماسک پست‌هایی را در ارتباط با آن در صفحه رسمی توییتر خود منتشر کرد و باعث افزایش قیمتش شد. حالا Doge Coin به یازدهمین ارز دیجیتال بزرگ بازار تبدیل شده و مجموعه سرمایه بازار آن به ۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. در مقطع زمانی که این مطلب را می نویسیم ارزش بازار آن به ۸۸ میلیارد دلار رسیده که بزرگ‌تر از بسیاری از کمپانی‌های شاخص S&P 500 است.

با توجه به گزارش بلومبرگ، جانسون می‌خواهد نماینده افرادی باشد که در مبادلات این ارز دیجیتال ضرر کرده‌اند. او خواستار غرامت ۸۶ میلیارد دلاری به همراه سه برابر مقدار آسیب دیدگی یعنی ۱۷۲ میلیارد دلار شده است.

این فرد ورشکسته می‌گوید خواستار جلوگیری تبلیغ دوج کوین توسط ماسک و همینطور تعیین خرید و فروش دوج کوین به منزله قمار طبق قوانین ایالات متحده است.

گرچه این ارز دیجیتال با نشان سگ مسخره به نظر می‌رسد، اما کاربردهایی هم دارد. اخیراً ماسک گفته است که دو کمپانی SpaceX و Tesla به زودی این ارز دیجیتال را به عنوان یک روش پرداختی قبول خواهند کرد. همه این‌ها باعث می‌شود دوج کوین به رقیبی قدرتمند برای بیت کوین تبدیل شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما