فاز صنعت ایران با این دستگاه ایران ساخت میزان می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۸ - ۱۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۲۶۰۷
فاز صنعت ایران با این دستگاه ایران ساخت میزان می‌شود
توالی سنج دستگاهی است که سمت و سوی فاز را در دستگاه ها مشخص می کند و کمک می‌کند راه اندازی به صورت ایمن انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا حسنلو عضو هیئت مدیره شرکت پارس رله هوشمند با اشاره به این که از توالی‌سنج در راستای ارتقای ایمنی صنایع استفاده می شود، گفت: توالی سنج دستگاهی است که با هدف تعیین سمت و سوی فاز و همچنین گردش موتور استفاده می شود. غالبا توالی سنج ها توالی صحیح فاز را با یک صدای آلارم و یا روشن شدن یک چراغ اعلام می کنند.

به‌کارگیری توالی سنج در صنایع سنگین

توالی سنج ها توانایی آشکار سازی فاز را با دقت بالا و به آسانی در مدارات سه فاز دارا هستند و به راحتی در محیط های سیم کشی قابل استفاده بوده و با قراردادن 3 اتصال دستگاه بر روی هر فاز می توان تست مربوطه را انجام داد.

توالی سنج در برخی از مولتی مترهای تست ولتاژ و جریان هم قابلیت عمل تست توالی فاز را فراهم کرده است. توالی سنج های فاز کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارد و به راحتی قابل استفاده هستند. در نوعی دیگر از توالی سنج های القایی با استفاده از تکنولوژی جدید اجازه تست ایمنی را بدون تماس مستقیم بین پراب و سیم را فراهم می کند و چرخش فاز را با نور چرخشی LED ها و زنگ قابل شنیدن نشان می دهد.

این ضرورت وجود دارد تا فاز دستگاه های سه فاز نظیر پمپ ها و کمپرسورها به ترتیب صحیحی وصل شود تا از خرابی آن ها جلوگیری شود. این دستگاه ها عموما هنگامی که به اشتباه وصل شوند جریان کمتری را می کشند و می توانند به آسانی توسط یک گیره روی آمپر برای میزان جریانی که از شبکه می کشند امتحان شوند.

تشخیص جهت فاز

توالی ساز کمک می کند که اگر وسیله به صورت غلطی به برق سه فاز متصل شده، جریان بسیار کمی را مصرف کند و بنابراین جای هر کدام از دو سیم برق را می توان برای تغییر فازها عوض کرد. به همین منظور برای تشخیص جهت فاز و همچنین گردش می توان از توالی سنج استفاده کرد.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: توالی سنج ایران ساخت با توجه به کیفیت و قیمت مناسب این قابلیت را دارد تا صرفه جویی ارزی برای کشور رقم زند و از سوی دیگر تولید توالی سنج منجر به ایجاد ده ها فرصت شغلی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز