در پی عملیات تروریستی شاهچراغ؛

افشای همکاری داعش و اینستاگرام

۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۱۱:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۱۴۱۹
افشای همکاری داعش و اینستاگرام
اقدام اخیر اینستاگرام عملا اثبات کرد که این شبکه حامی فروپاشی اتحاد ایران بوده و در این میان از همکاری با گروه تروریستی داعش نیز که آمریکا ادعای مبارزه با آن را دارد، هیچ ابایی ندارد

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ اینستاگرام رسما بدل به اسلحه‌ای نرم در دستان تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان بدل شده که دائما اخبار جعلی و خشونت آمیز در بسترش می‌چرخد تا خواب آشفته آن‌ها و تحقق آرمان ضدملی، ایرانستانی که دارند بالاخره بعد از سال‌ها تعبیر شود.

متا (فیسبوک) پیش از نصب این شبکه ضداجتماعی به کاربر هشدار می‌دهد که پست‌های خشونت آمیز و غیرانسانی را بارگذاری نکند تا پست، حسابش یا هردو مسدود نشوند اما در میدان عمل رفتار دیگری از خود بروز می‌دهد.

البته شاید اشتباه از کسانی است که توقعی جز این از اینستاگرام دارند، این پلتفرم در خاک آمریکا متولد شده است و قوانین این کشور را رعایت می‌کند، همان کشوری که فرمانده مبارزان علیه تروریست‌هایی تکفیری را ناجوانمردانه در سفری رسمی ترور کرد بنابراین بدیهی است که اقدامات تروریستی داعش را محکوم نکند به خصوص زمانی که براساس اعترافات صریح و رسانه‌ای ترامپ و بسیاری دیگر در آمریکا می‌دانیم که این گروه تروریستی ساخته و پرداخته همین کشور مدعی آزادی است، البته که سوغات آزادی آمریکایی برای کسانی که اهل تدبر باشند هم‌اکنون نیز در کشورهایی مانند عراق، لیبی، سوریه، سودان، افغانستان و ... قابل مشاهده است.

برخی تصور می‌کنند که این امکان وجود دارد که محتوای خوب پمپاژ کرد تا شبکه‌ای مانند اینستاگرام را به خدمت اهداف نیک در آورد اما زمانی که اتاق مدیریت این پلتفرم در اختیار آمریکا به عنوان اصلی‌ترین تهدید علیه منافع ملی ما است چطور انتظار داریم که اجازه دهد تا سرزمین مجازی وی را صرفا با چند میلیون پست فتح کنیم؟ اگر بنا بود آمریکا به کسی اجازه دهد تا منفعتی از سکوهای آمریکایی ببرد، چند سال پیش در آن مجمع جهانی نماینده‌اش در مقابل درخواست کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی که خواستار تشکیل ساختاری همچون سازمان ملل برای مدیریت اینترنت بودند، اعلام نمی‌کرد که دلیل ندارد ما منافع دفاعی و اقتصادی آمریکا را بعد از سال‌ها سرمایه گذاری با کسی شریک نمی‌شویم تا اروپایی ها به فکر راه‌اندازی شبکه اطلاعات اروپایی بیافتند.

نکته دیگر اینکه مگر ما داخل ایران چند رسانه رسمی، غیر رسمی یا فعال رسانه‌ای داریم که بخواهیم در برابر هزاران شایعه‌ای که یک پلتفرم بسیار با ظرافت در ذهن مخاطب می‌کارد، محتوای روشنگرانه تولید کنیم؟ اساسا آیا تکذیب فعالان رسانه‌ای ما برای جوان و نوجوانانی که هزاران شایعه را همزمان دیده، پذیرفتنی است؟ بنابراین اقدام عاجل ابتدا چاره اندیشی برای رشد دانش رسانه‌ای مردم به خصوص با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش طی دوازده سال تحصیل و در وهله بعد پاسخگو کردن هر پلتفرمی است که قصد دارد در ایران فعالیت کند، همچنان که اگر در اتحادیه اروپا همین اینستاگرام یک خبر جعلی را طی یک ساعت پاک نکند، باید بالغ بر ۴۴میلیارد تومان به نرخ ایران جریمه پرداخت کند.

سانسور اینستاگرام

 

سانسور اینستاگرام

این شبکه آمریکایی در آخرین اقدام حیرت آور خود از روز گذشته بعد از وقوع حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) که تروریست‌های داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، اقدام به محدود سازی دو هشتک #شاهچراغ و #شیراز_تسلیت به بهانه مغایرت با دستورالعمل های انجمن کرده است! حال چطور می‌شود که همین شبکه همزمان محل انتشار گسترده از تصاویر خشونت آمیز حمله به مردم معمولی، اماکن عمومی، نیروهای حافظ امنیت و آموزش لحظه‌ای روش‌های جنگ شهری می‌شود، در نوع خود شگفت انگیز است و واقعا اینکه چطور برخی اعتقاد دارند در چنین شبکه‌ای که خود گفتمان ایرانی اسلامی را محدود می‌کند، امکان روایت گری وجود دارد، شگفت انگیزتر است به هر صورت اینستاگرام با این قبیل رفتارها نشان می‌دهد که ابزاری در اختیار تروریست‌ها شده تا عملیات میدانی آن‌ها در مسائلی مانند حرم شاهچراغ یا آسیب رساندن به جان و مال مردم را با ایجاد خطای شناختی برای کاربران خود تطهیر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز