دانش ایرانی/ افزایش مقاومت سازه‌ها با دستگاه ساخت ایران

۱۴۰۱/۰۸/۱۰ - ۲۲:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۷۳۳
دانش ایرانی/ افزایش مقاومت سازه‌ها با دستگاه ساخت ایران
دستگاه کنترل نیروی پیش تنیدگی پیچ کمک می کند تا تا ضریب اصطکاک بین پیچ و مهره کنترل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمدمهدی چمن آرا عضو هیات مدیره شرکت نواندیشان سازه نیرا با اشاره به این که کنترل کننده نیروی پیش تنیدگی پیچ و مهره کمک می کند تا ضریب اصطکاک بین پیچ و مهره کنترل شود، گفت: کنترل گشتاور پیچ، کالیبره کردن کمتر در محل نصب پروژه، کنترل آچارهای تولیدکننده گشتاور جهت پیش تنیده کردن پیچ و نمایش دیجیتال اطلاعات نیرو از جمله کاربردهای دستگاه است.

استفاده در صنعت ساخت و ساز

امکان اتصال به رایانه، قابلیت اندازه گیری 95000 کیلوگرم نیروی پیش تنیدگی، قابلیت نیروی پیش تنیدگی پیچ تا سایز 36 برای دستگاه تعریف شده است.

دستگاه کنترل نیروی پیش تنیدگی پیچ در تمامی صنایع استفاده می شود اما شاید بیشترین کاربرد آن در حوزه ساخت و ساز باشد که علاوه بر کاهش هزینه ها، ایمنی را نیز به سطح بسیاربالایی ارتقا می دهد.

به صورت کلی در هر صنعتی که از پیچ و مهره استفاده شود، دستگاه کنترل نیروی پیش تنیدگی پیچ نیز استفاده می شود و با توجه به این که این دستگاه صرفا توسط یک کشور تولید می شد، این نیاز احساس شد تا در داخل کشور نیز به این دانش دست پیدا کرد.

صرفه جویی ارزی

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: در شرکت نواندیشان سازه نیرا 5 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد شده است.

همچنین لازم به ذکر است که هر دستگاه تولید داخل حدود 2 هزار دلار قیمت دارد در حالی که نمونه کاملا مشابه خارجی حدود 7 هزار دلار قیمت دارد و بر همین اساس استفاده از هر دستگاه داخلی می تواند منجر به صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه ها تا یک سوم را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما