کشف خارق‌ العاده باستان شناسان در مصر

۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - ۱۸:۳۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۱۰۱
کشف خارق‌ العاده باستان شناسان در مصر
باستان‌شناسان در مصر به تازگی سه مقبرۀ تاریخی کشف کرده‌اند که یکی از‌ آن‌ها در کمال تعجب سالم و دست نخوره است!

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ اغلب مقبره‌ها و محوطه‌های باستانی مصر به دلیل وجود آثار باستانی گران‌بهاء همراه با مومیایی‌ها به طور دائم مورد دستبرد سارقین قرار می‌گیرند اما تیمی از باستان‌شناسان در مصر به تازگی سه مقبرۀ تاریخی کشف کرده‌اند که یکی از‌ آن‌ها در کمال تعجب سالم و دست نخوره است! همین در امان ماندن از دست سارقین سبب می‌شود تا اهمیت مقبرۀ تازۀ کشف شده چندبرابر شود.

بقایای اجساد کشف شده در این مقابر نشان می‌دهد که متعلق به متعلق به یک زن، یک مرد و یک کودک ۳ ساله هستند، جسد زن همراه با کودک در داخل یک تابوت سنگ آهکی قرار داشت، دزدان یکی از این دو قبر را نبش و غارت کرده بودند.

مقابر جدید در منطقۀ شهر باستانی اکسیرینخوس (البحناسا، فعلی) در ۱۰۰ مایلی جنوب قاهره قرار دارند قبرهای تازه اکتشاف شده متعلق به زمان حکمرانی رومیان در مصر هستند.

به گزارش برنا قبل از اکتشاف سه قبر فعلی، اجسادی از این منطقه استخراج شده بود که ورق‌های روی زبان آن‌ها قرار داشت، مسئولان وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر معتقد هستند که قرار دادن زبان طلا بر بدن مردگان به دلیل کمک به آن‌ها جهت صحبت با خدای مردگان مردمان مصر باستان بوده است.

آثار باستانی بکری در این مقبره وجود دارد که باستان‌شناسان را شگفت‌زده کرده است به نظر می‌رسد که در آینده مطالعه روی آثار کشف شده سبب خواهد شد تا باستان‌شناسان اطلاعات گران‌بهای جدیدی از زندگی مردم در مصر باستان به دست بیاورند.

 

در این مقبره جدید کشف شده، میزان زیادی آثار باستانی دست نخورده وجود دارد که باستان شناسان در حال مطالعه آن‌ها بوده و پیش بینی می‌شود بررسی این آثار اطلاعات ارزشمندی از فرهنگ و تاریخ این سرزمین باستانی در اختیار محققان قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز