روشی بسیار عجیب برای دور زدن سیستم‌های تشخیص هویت!

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۳:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۷۳۸۰
روشی بسیار عجیب برای دور زدن سیستم‌های تشخیص هویت!
پوشیدن لباس‌های شلوغ راهکاری عجیب برای فریب دادن سیستم‌های تشخیص هویت و ردیابی چهره است1

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ لبا‌س‌های بافتنی جدیدی که توسط شرکت Capable تولید شده است، بر اساس ادعای این شرکت‌ می‌تواند سیستم‌های هوش مصنوعی به کار رفته در فناوری‌های تشخیص چهره را فریب دهد، لباس مذکور سبب می‌شود تا سیستم هوشمند به کار رفته در این فناوری، فرد استفاده کننده را با حیوان اشتباه بگیرد و کارکرد خود را از دست بدهد.

این لباس کمک می‌کند تا افرادی که مایل به ردیابی خود از طریق فناوری‌های تشخیص چهره نیستند، کم‌تر با چالش روبرو شوند، درست است که برخی دولت‌ها مدعی هستند که هرگز از تصاویر دوربین‌های نظارتی برای رهگیری مبتنی بر چهره افراد استفاده نمی‌کنند اما باید اذعان کرد که در واقعیت چنین اتفاقی نمی‌افتد بنابراین لباس طراحی شده توسط این شرکت ایتالیایی نگرانی مهمی را مرتفع می‌سازد.

این شرکت برای تحقق هدف خود از طرح های عجیب و پرزرق و برق استفاده می‌کند که هوش مصنوعی را به وسیلۀ شلوغی خود فریب می‌دهند.تا فرد را به شکل یک سگ، گور خر یا زرافه ببیند. بدین وسیله هوش مصنوعی اجازه نخواهد داشت تا از تجزیه و تحلیل چهره به دنبال یافتن همتای آن باشد بنابراین سیستم کارآیی خود را از دست می‌دهد!

این طرح با استفاده از یک سیستم تشخیص اشیا تهیه شده است. این سیستم مبتنی بر شبکه عصبی با داده هایی از عکس ها آموزش دیده و تشخیص چهره نیز مورد آزمایش قرار گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز