غذاهایی که شما را افسرده می‌کند

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۶:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۴۶۵۵۳
غذاهایی که شما را افسرده می‌کند
محققان برزیلی به تازگی مطالعه ای را پر رابطه با غذاهای فرآوری شده انجام داده اند که نشان می دهد این غذاها ممکن است باعث ایجاد افسردگی شود.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ محققان بنیاد سلامت در برزیل اعلام کردند نتایج مطالعه اخیر آنها نشان می دهد غذاهای فرآوری شده باعث ایجاد افسردگی میشود. البته محققان رژیم غذایی معتقدند نتیجه گیری در مورد این موضوع بصورت یک طرفه وجود ندارد.

دوان ملور، دکتر دانشگاه استون بیرمنگام در این مورد می گوید: غذاهای فرآوری شده ای که در این مطالعه به ایجاد افسردگی مرتبط هستند، همگی در دسته غذاهای ناسالم قرار دارند. از طرفی ممکن است الگوی ایجاد افسردگی در فرد نیز باعث عدم مصرف غذای سالم در او شده باشد. بنابراین نمی توان به طور قطع اعلام کرد مصرف این غذاها با افسردگی در ارتباط است.

در این مطالعه ۲۵۷۲ دانشجو و فارغ التحصیل از نظر مصرف غذاهای فرآوری شده و سهم مصرف هر کدام مورد بررسی قرار گرفتند. همچنین عادات غذایی و سبک زندگی آنها نیز مورد مطالعه قرار گرفت.

افرادی که بدترین رژیم غذایی با مصرف حداقل ۳۱ درصد از مصرف روزانه غذاهای فوق فرآوری شده داشته اند تا ۸۲ درصد بیشتر نسبت به بقیه افراد در معرض خطر ابتلا به افسردگی تشخیص داده شدند. به گفته محققان غذاهای مصرفی می تواند روی خلق و خوی فرد تاثیر بگذارد. این مواد از طریق شیمی مغز روی احساس هر فرد نسبت به خود نیز موثر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز