مخترع موبایل: موافق دسترسی سطح بندی شده کاربران به اینترنت هستم / چیزی به اسم حریم خصوصی نداریم

۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۱۳:۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۱۲۷۴
مخترع موبایل: موافق دسترسی سطح بندی شده کاربران به اینترنت هستم / چیزی به اسم حریم خصوصی نداریم
مارتین کوپر، مردی که ۵۰ سال پیش موفق به اختراع تلفن همراه شد، این روزها نگران تأثیرات اختراع خود بر جامعه است.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ نگرانی‌های کوپر از جنس از دست دادن حریم خصوصی، خطر اعتیاد به اینترنت به ویژه در بین کودکان و انتشار سریع محتوای مضر است.

کوپر در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «در بدبینانه‌ترین اظهار نظر باید بگویم که ما دیگر حریم خصوصی نداریم، همه چیز در مورد ما اکنون در جایی ضبط شده است و در دسترس کسانی است که به آن علاقه یا نیاز دارند.»

با این‌حال او معتقد است که بهترین روزهای این فناوری که ممکن است در زمینه‌هایی مانند آموزش و مراقبت‌های بهداشتی باشد، هنوز نیامده است. کوپر طی سخنرانی خود در کنگره جهانی موبایل، آینده‌ای را متصور شد که در آن تلفن‌های همراه توسط بدن انسان شارژ می‌شوند. وی در این مورد گفت: «همانطور که با غذا خوردن شما انرژی ایجاد می‌شود، دور از ذهن نیست که با قرار دادن گیرنده‌ها در زیر پوست، انرژی باتری‌ها نیز توسط بدن شما تأمین شود.»

آینده نگری‌های کوپر در حالی است که از چالش‌های فعلی صنعت تلفن همراه به ویژه در حوزه حریم خصوصی مطلع و نگران است.

کوپر در مورد قوانین سختگیرانه اروپا برای حفظ حریم خصوصی داده‌ها و نگرانی تنظیم‌گران این قاره از ردیابی فعالیت کاربران توسط برنامه‌ها و تبلیغات دیجیتالی، گفت: «مشکل حل خواهد شد، اما این فرایند راحت و ساده نیست.»

وی با پیشنهاد ارائه انواع گوناگون اینترنت به مخاطبان و تأکید بر لزوم تنظیم این حوزه، گفت: «استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند باید محدود شود. کودکان پنج ساله باید بتوانند از اینترنت به عنوان ابزار کمک آموزشی استفاده کنند، اما ما نمی‌خواهیم آن‌ها به محتوای هرزه‌نگاری دسترسی داشته باشند.»

در مورد استفاده شخصی از تلفن همراه، کوپر اعلام کرد که ایمیل‌هایش را چک و اطلاعات آنلاین را جستجو می‌کند؛ اما هنوز خیلی چیزها را نیاموخته است. او در این مورد گفت: «من هنوز نمی‌دانم که تیک‌تاک چیست؟»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز