آبروی اپل در خطر است!

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۰۹:۱۰:۱۰
کد خبر: ۱۴۵۱۳۹۷
آبروی اپل در خطر است!
ناظران معتقدند که تعدیل نیرو در اپل منجر به ریختن آبروی این شرکت است به همین جهت این شرکت به هر شکل تلاش دارد تا مانع از وقوع چنین اتفاقی شود.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛

علی‌رغم افزایش اخراج نیروها در شرکت‌های بزرگ فناوری، اپل سعی دارد تا با کاهش جذب نیروهای جدید و به تعویق انداختن پاداش برای بخش‌های مختلف از اخراج نیروهای خود جلوگیری کند. حالا گزارشی منتشر شده که ادعا می‌کند در صورتی که اپل دست به چنین اقدامی بزند، نه تنها روحیه‌ی کارکنان باقی مانده‌ی خود را خراب خواهد کرد بلکه وجهه‌ی آن نیز در عموم خدشه‌دار خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که تیم کوک (Tim Cook)، مدیر عامل اپل، برای حفظ نیروهای خود و جلوگیری از اخراج آن‌ها حقوق خود را کاهش داده است. حقوق کوک سال گذشته ۹۹.۴ میلیون دلار بود اما در سال ۲۰۲۳ این عدد با کاهشی ۴۰ درصدی به ۴۹ میلیون دلار رسیده است. مدیر عامل اپل همچنین مدتی پیش اعلام کرد که اخراج نیروها آخرین راه کار این شرکت خواهد بود.

مارک گورمن (Mark Gurman)، تحلیل‌گر مشهور بلومبرگ، در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده که اپل در صورت اخراج نیروهای خود کار سختی برای توجیه این کار خواهد داشت چرا که این غول فناوری آمریکایی پردرآمدترین شرکت در حوزه‌ی فناوری بوده و برای مثال سال گذشته به سود ۳۰ میلیارد دلاری دست پیدا کرده و در حال حاضر سرمایه‌ای ۱۶۵ میلیارد دلاری را در اختیار دارد.

یکی دیگر از دلایلی که اپل نیروهای خود را از کار برکنار نمی‌کند، فعالیت نیروهای این شرکت روی محصولات نسل بعدی آن است. در صورتی که نیروهای اپل اخراج شوند، عرضه‌ی بسیاری از محصولات این شرکت به تعویق می‌افتد و این موضوع با توجه به تلاش اپل برای حفظ جایگاه خود به عنوان برترین شرکت فناوری جهان غیرقابل قبول خواهد بود. از این رو بعید است که همانند سایر شرکت‌ها شاهد اخراج گسترده‌ی نیروها در شرکت اپل باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز