اثر ترسناک جدید هوش مصنوعی؛

انتشار تصاویر خجالت آور از رهبر مسیحیان جهان

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۲۰:۳۰:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۳۸۱۷
انتشار تصاویر خجالت آور از رهبر مسیحیان جهان
یکی از جدیدترین آثار ترسناک هوش مصنوعی در جهان، تولید عکس‌های جعلی از رهبر مسیحیان جهان است که بار دیگر ابعاد ترسناک هوش مصنوعی را پیش روی ما گشوده است.

گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ پیشتر بارها کارشناسان هوش مصنوعی دربارۀ تبعات فراگیر شدن تکنولوژی دیپ‌فیک و فقدان راه تشخیص معتبر آثار تولید شده توسط تکنولوژی جعل عمیق هشدار داده‌اند.

هوش مصنوعی چهرۀ ترسناک خود را هرروز پیش از قبل به مردم جهان نشان می‌دهد، احتمالاً هنوز وقتش نرسیده تا سازمان‌های امنیتی غربی از این فناوری برای تولید گستردۀ فیک نیوز استفاده کنند تا مخاطبان عام در کشورهای رغیب خود را فریب دهند اما کارشناسان بارها دربارۀ فراررسیدن چنین زمانی هشدار داده‌اند.

علت شروع نشدن چنین عملیاتی‌هایی احتمالاً وجود برخی از نقایص عملکردی در فناوری‌های جعل عمیق است که احتمال لو رفتن چنین محتوایی با چشم غیرمسلح را نیز تاحدی ممکن می‌کند به زعم برخی ناظران کاهش این تردیدها و پیشرفت فناوری‌های دیپ‌فیک روزهای ترسناکی را پیش روی افکار عمومی قرار می‌دهد.

یکی از جدیدترین سری تصاویر جعلی ساخته‌ شده توسط فناوری هوش مصنوعی، عکس‌هایی خجالت‌آور از پاپ، رهبر مسیحیان جهان است که وی را در حالی نشان می‌دهد که کاپشنی بلند به تن دارد و ژست‌هایی عجیب می‌گیرد.

پاپ

این تصاویر نخستین بار جمعۀ گذشته در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شده و مورد توجه کاربران آن‌ها قرار گرفت، بسیاری از کاربران، گمان به واقعی بودن تصاویر مذکور بردند و اقدام به بازنشر آن کردند.

 

هرچند که این تصویر واقعی به‌نظر می‌رسد اما برخی جزئیات، فیک بودن آن را تایید می‌کنند. برای مثال سایه‌ی عینک پاپ روی صورت او عجیب و غیرواقعی به‌نظر می‌رسد.

تصاویر بازداشت ترامپ

طی روزها و هفته‌های گذشته چندین بار عکس‌های جعل عمیق از اشخاص معروف جهان ساخته شده است که هریک به سهم خود تاحدی افکار عمومی کشورهای مختلف را متأثر کرده بودند! از جملۀ این تصاویر می‌توان به عکس‌های جعلی از زمان بازداشت «ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد.

تصاویر جنجالی پاپ با استفاده از ابزار هوش مصنوعی «Midjourney» توسعه پیدا کرده است، دقت در موضوعاتی، مانند نور، زوایای تصویر و ... سبب شده تا این فایل‌های جعلی بسیار واقعی به نظر برسند و افراد زیادی در سطح جهان را فریب دهند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز