ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی، تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان فارس

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۱۱:۳۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۲۲۵۷
ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی، تحقق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان فارس
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: یکی از مصوبه‌های نخستین سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم به این استان ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی بود که اکنون در تخت جمشید و شهرک سیبویه شیراز این بازارچه ها راه‌اندازی شده و آماده افتتاح است.

به گزارش برنا؛ بهزاد احمدی روز سه‌شنبه گفت: با تخصیص اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری ۵ غرفه صنایع دستی در شهرک سیبویه شیراز و چندین غرفه در تخت جمشید آماده راه‌اندازی شد.

وی افزود: این غرفه‌ها در اختیار سه گروه هدف یعنی هنرمندان شاخص صنایع دستی و هنرمندان جامعه زندان و بهزیستی قرار می‌گیرد.

احمدی‌ یاداور شد: در سفر رئیس جمهور به استان فارس پنج میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد بازارچه خود اشتغالی صنایع دستی در این استان اختصاص یافت.

۳۰ کارگاه صنایع دستی در استان فارس آماده افتتاح است

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه این اداره‌کل با بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی استان فارس ۳۰ کارگاه تولیدی برای واگذاری به هنرمندان شاخص این استان در راستای توانمندی جامعه هدف تجهیز و راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه بهزیستی مکان مورد نیاز برای این کارگاه‌های صنایع دستی را در اختیار گذاشته و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تجهیز آن را به عهده گرفته است.

احمدی با بیان اینکه اینکه این کارگاه‌ها برای پنج سال تجهیز شده، افزود: هنرمندان متولی این کارگاه‌ها موظف هستند در هر دوره آموزشی دست‌کم پنج متقاضی را از جامعه هدف را آموزش دهند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: یک فروشگاه بزرگ عرضه و فروش صنایع دستی نیز در خیابان پوستچی برای فروش محصولات این کارگاه‌های اختصاص داده شده تا زنجیره تولید تا فروش این محصولات تکمیل شود.

۳۸ پروژه هفته صنایع دستی در فارس افتتاح می‌شود

احمدی با اشاره به برنامه‌های این استان در هفته صنایع دستی از ۲۰ خرداد ماه، اعلام کرد: ۳۸ مورد از ۹۴ پروژه افتتاحی کشور در این هفته در فارس به بهره‌برداری می‌رسد که از این نظر جایگاه نخست را دارد.

وی عنوان کرد: افتتاح نخستین خانه گره‌چینی فارس، نخستین محله هنر و صنایع دستی کشور و محله صنایع دستی استاد ستایش (نگارگری)، رونمایی از ۲ کتاب این حوزه، برپایی جشن ویژه ثبت ملی سه اثر صنایع دستی و افتتاح کارگاه‌ها و بازارچه‌های دائمی صنایع دستی از ویژه برنامه‌های هفته صنایع دستی در استان فارس است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز