خریداران سکه در سال گذشته چقدر سود کردند / ربع سکه بخریم یا گرمی؟

۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - ۲۱:۴۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۱۴۹۵
خریداران سکه در سال گذشته چقدر سود کردند / ربع سکه بخریم یا گرمی؟
بازار سکه در سالی که گذشت فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی گاهی با سیگنال نرخ دلار و قیمت اونس طلا بالا رفت و گاهی در سراشیبی قرار گرفت.

به گزارش برنا، بازار سکه در سالی که گذشت فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. این فلز گران بهای داخلی گاهی با سیگنال نرخ دلار و قیمت اونس طلا بالا رفت و گاهی در سراشیبی قرار گرفت.

قیمت آغاز و پایان سکه در سال 1401

قیمت سکه که در ابتدای فروردین 1401 در نیمه کانال 12 میلیون تومان قرار داشت در آخرین روزهای اسفند 1401 بنا به روایت برخی سایت ها به نزدیک 30 میلیون تومان رسید.

زمستان رکورد دار بیشترین بازدهی نرخ سکه 

در بین فصل های سال گذشته زمستان رکورد دار بیشترین بازدهی نرخ سکه است. بازدهی سکه در دی ماه بالای 28 درصد و در بهمن ماه بالای 21 درصد محاسبه شد. 

بازدهی سکه در خرداد منفی صفر درصد

در مقابل این دوماه، قیمت سکه در خرداد پایین ترین بازدهی در طول 12 ماه را ثبت کرده کرده است. بازدهی سکه در خرداد منفی صفر درصد بود. دومین ماهی که کمترین بازدهی را درکارنامه 1401 به خود اختصاص داده، اولین ماه پاییز است که در حدود 2 درصد بدست آمد. 

بازدهی 152/7 درصدی قیمت نیم سکه 

قیمت نیم‌سکه نیز که سال گذشته هفت میلیون و 320 هزار تومان بوده با بازدهی 152/7 درصد اکنون 18 میلیون 500 هزار تومان قیمت دارد.

قیمت ربع سکه هم طی یک سال، هفت کانال افزایش قیمت را تجربه کرده و با 171/2 درصد افزایش از چهار میلیون و 130 هزار تومان در بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۰، به 11 میلیون و 200 هزار تومان در بیست و هشتم اسفند امسال رسیده است.

سکه گرمی رکوردار بیشترین بازدهی در بازار سکه 

همچنین قیمت سکه گرمی نیز با 179/5 درصد بازدهی از دو میلیون و 433 هزار تومان امروز به 6 میلیون و 800 هزار تومان رسیده است./ اقتصادنیوز

نظر شما