جواد مزدآبادی:

آثار مناسبتی در تلویزیون درصد بیننده بالاتری دارد/مخاطب شبکه های ۱ و ۳ سیما بیشتر از شبکه های دیگر است!

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۰۷:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۸۶۱۲
آثار مناسبتی در تلویزیون درصد بیننده بالاتری دارد/مخاطب شبکه های ۱ و ۳ سیما بیشتر از شبکه های دیگر است!
جواد مزدآبادی کارگردان و فیلمنامه نویس که در کارنامه هنری اش آثار ارزشمندی چون «سرود خاک» ، «آدمخوار» ، «چهار چرخ» ، «دنگ و فنگ روزگار» و.... دیده می شود با خبرنگار برنا در خصوص زمان نامناسب سریال ها و تداخل آن ها با دیگر آثار تلویزیون گفت و گو کرد که در ادامه از نظر می گذرانید.

در سال های اخیر سریال های متعددی تولید شده اند که گاها به دلیل تغییرات کنداکتور  زمان پخش آنها یا با تاخیر همراه شده یا به دلیل جا به جایی برنامه ها به دلایل مختلف تماشاگر روی آنتن آنها را گم کرده است. گاهی نیز شاهد این بوده ایم که پخش یک سریال محبوب به دلیل تداخل با یک مسابقه ورزشی  با تاخیر روی آنتن رفته یا حتی  در آن روز به پخش نرسیده است و مخاطبان به این دلیل قید تماشای آن اثر را زده اند.

 با این وصف باید گفت زمان پخش سریال ها در دیده شدن تاثیر زیادی دارد و ضمن اینکه  تولیدات   مناسبت های مختلف مثل ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و... در پیگیری  آثار تاثیرگذار هستند اما  در برخی مواقع باز هم به دلیل این ناهماهنگی ها در زمان پخش در برخی شبکه ها  شاهد نمونه هایی بوده ایم که به نوعی قربانی این وضعیت شده اند.

به همین بهانه با  تهیه کنندگان و کارگردانان سینما و تلویزیون گفت و گو کرده ایم که در ذیل از نظر می گذرانید.

جواد مزدآبادی کارگردان  و فیلمنامه نویس در پاسخ به این سوال خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا که چرا سریال های پر مخاطب با نبود زمان مناسب و تداخل با برخی برنامه های تلویزیونی دیگر از بین می روند اظهار کرد: این مسئله در کنداکتور شبکه است و متاسفانه گریزی از آن نیست. مسلما مسئولین شبکه ها بر این موضوع و تداخل بین برنامه ها و سریال ها واقف هستند اما این امکان برای آن ها میسر نیست به این دلیل که اگر دست در این موضوعات ببرند مشکل به وجود می آید و همه چیز به هم می ریزد چراکه اگر زمان پخش یک سریال با فوتبال یا برنامه ورزشی یکی شود علاقه مندان به آن ورزش و فوتبال بیشتر است و آن ها نیز ترجیح می دهند تا طبق علاقه مخاطبان جلو روند.

او در ادامه افزود: البته حدود چندسالی می شد که سریال ها در رسانه ملی سر وقت و به موقع پخش می شدند به طوری که با ثانیه شمار زمان می گرفتند و درست در موقعی که سریال قبل به پایان می رسید بعد از آن سریال بعد روی آنتن می رفت.

مزدآبادی در این خصوص که مناسبت هایی چون: ماه رمضان، عید نوروز، هفته دفاع مقدس و.... چقدر می توانند در دیده شدن سریال های تلویزیونی موثر و تاثیرگذار باشند تصریح کرد: به هرحال  سریال های مناسبتی که اعم از ماه مبارک رمضان،  عید نوروز و.... می شود در بین مردم خیلی سال می شود که جا افتاده است و جزو کنداکتور های خوب شبکه است و تمام تهیه کنندگان در تلاش هستند تا سریال هایشان را به نوعی بسازند تا در یکی از مناسبت ها پخش شود و علاوه بر آن نیز مخاطبان از قبل منتظر چنین آثاری هستند تا در وقت خودش پای این نوع آثار که متناسب با فضای همان ماه است بنشینند.

این کارگردان ادامه داد:آثار مناسبتی درصد بیننده بالاتری دارد و تاثیرگذاری تمام عوامل و بازیگران در آن زمان مشخص دیده می شود و چون برا ی  مردم عادت شده است تا د رآن زمان خاص سریال ها را ببینند چنین موضوعی به دیده شدن هرچه بیشتر آن ها کمک می کند.

جواد مزدآبادی در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا شبکه های تلویزیونی 1،2،3 الی آخر چقدر تاثیرگذار هستند خاطرنشان کرد: شبکه ها زیر نظر معاونت سیما با همدیگر در تعامل هستند یعنی کنداکتور ها به گونه ای بسته می شوند که تمامی شبکه ها زیاد با همدیگر تداخل نداشته باشد و دیده شوند اما اصولا مردم عادت دارند تا یک سری شبکه ها چون شبکه 3 و 1 را بیشتر می بینند و به همین دلیل آن شبکه ها درصد بیننده بیشتری دارد و تلاش بیشتری هم برای آن انجام می شود .

در قدیم بین پخش سریال ها رقابت بود که چنین چیزی به شدت ضرر می زد اما امروزه تعامل بین آن ها جریان دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز