در رادیو فرهنگ؛

بررسی کتاب «خاطرات محرمانه یک پزشک تازه کار» در رادیو

۱۴۰۰/۰۸/۱۸ - ۱۰:۳۶:۴۴
کد خبر: ۱۲۵۸۵۶۷
بررسی کتاب «خاطرات محرمانه یک پزشک تازه کار» در رادیو
کتاب «خاطرات محرمانه یک پزشک تازه کار» اثر «آدام کی»و ترجمه «نیلوفر حسن زاده» از انتشارات «ستاک» در برنامه « ققنوس» رادیو فرهنگ طرح و بررسی شد.

به گزارش برنا؛ دکتر «سمیه شکری» نویسنده و پژوهشگر کتاب، در مجله رادیویی « ققنوس» ویژه حوزه ادب و هنر رادیو فرهنگ گفت: کتاب «خاطرات محرمانه یک پزشک تازه کار» روایتی است از زندگی حرفه ای و شخصی یک پزشک تازه کار و جوان که در عین دردناک بودن، خنده دار و بامزه است.

وی افزود: آدام در این کتاب از ساعت های کاری زیاد، استرس، ترس و اتفاقات غیر منتظره ای که یک پزشک با آن مواجه می شود سخن گفته است. او شش سال در مقطع پزشکی تحصیل کرده و پس از همه ی این سال ها از کار خود استعفا داده و بعد از مدت ها تصمیم گرفته خاطرات روزهای رزیدنتی اش در اورژانس را به رشته تحریر دراورد.

شکری ادامه داد : نویسنده در این کتاب، تلخ ترین و بدترین دردهایش را با زبان طنز و جذاب بیان می‌کند؛ بگونه ای که توانایی و امکان قرارگرفتن در موقعیت افراد مختلف در داستان برای خواننده فراهم میشود.

این نویسنده و پژوهشگر کتاب تصریح کرد : این داستان مجموعه ای از عواطف و احساس‌های متفاوت است که در قالب طنز به خوبی طرح میشود و خواننده می‌تواند تخیلش را در این داستان قوی کند و جای افراد دیگر فکر و به زندگی و موقعیتها نگاه کند.

وی همچنین لحن روان، زبان گویا و ساده و کاملا ملموس، و پرهیز از واژه های سخت و فرهنگ بیگانه را از ویژگی های ترجمه کتاب برشمرد.

مجله ادبی  «ققنوس» برنامه ای رادیویی از گروه ادب و هنر  است که ساعت ۱۵۰۰ روی موج‌اف ردیف۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز