طراحی پوستر فیلم‌های سینمایی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است/ سینماها به نمایش پوستر آثار سینمایی توجه ندارند

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۰۵:۳۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۹۲۴۰۱
طراحی پوستر فیلم‌های سینمایی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است/ سینماها به نمایش پوستر آثار سینمایی توجه ندارند
حمیدرضا اسحاقی با اشاره به اینکه همچنان پوستر در معرفی و فروش فیلم تأثیرگذار است تأکید کرد که طراحی پوستر فیلم‌های سینمایی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است.

حمیدرضا اسحاقی گرافیست و طراح پوستر سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سطح کیفی پوسترهایی که برای فیلم‌های سینمایی طراحی می‌شوند در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. از سال 1383 که کار در این زمینه را با فیلم «سربازان جمعه» آغاز کردم باید بگویم که امروز فضا بسیار بهتر شده و طراحان از المان‌های بسیاری استفاده می‌کنند و صاحبان فیلم‌های سینمایی نیز نگاه بهتری به این حرفه دارند.

اسحاقی خاطرنشان کرد: از نظر تکنولوژی ما پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم اما امروز در دیگر کشورهای دنیا پوسترهای دو بعدی و سه بعدی بسیاری می‌بینم که هنوز این تکنولوژی در کشور ما به دست نیامده اما در مجموع من طراحی پوستر را رو به پیشرفت می‌بینم.

وی افزود: امروز اکثر پوسترها در فضای مجازی منتشر می‌شوند و دیگر مثل گذشته آثار طراحی شده به آن گستردگی که وجود داشت، چاپ نمی‌شوند و در سینماها نیز به صورت پلات هستند. به نظر من سینماهای کشور باید در این زمینه یک برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و کمی برای نمایش پوسترها فضاسازی کنند. متأسفانه امروز در کشور ما نمایش پوسترهای چاپی در سینماها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بیش از هر چیز تمرکز بر پخش در فضای مجازی است.

طراح پوستر فیلم سینمایی «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» در ادامه اظهاراتش درباره تأثیر پوستر در معرفی و فروش فیلم گفت: در گذشته پوستر شناسنامه یک فیلم بود اما امروز ابزارهای بیشتری برای تبلیغات و معرفی اثر وجود دارد که همه این ابزارها در کنار هم به عنوان یک مجموعه می‌تواند در تبلیغ و معرفی آثار سینمایی نقش تعیین‌کننده و مثبتی داشته باشد. پیش‌تر فیلم‌ها تنها یک پوستر داشتند اما امروز کمتر فیلمی را می‌بینیم که فقط یک پوستر داشته باشد و معمولاً از حضور فیلم در جشنواره، تا اکران و اواسط اکران هر بار یک پوستر جدید رونمایی می‌شود.

اسحاقی در پایان تأکید کرد: اگر تجهیزات لازم برای طراحان پوستر وجود داشته باشد قطعاً انگیزه، استعداد و سواد بالایی در بین گرافیست‌ها وجود دارد. من که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنم همیشه سعی دارم روش‌ها و مدل‌های جدید را بیاموزم و در آثارم آن‌ها را اجرا کنم. قطعاً به زودی در کشور خودمان هم شاهد پوسترهای سه‌بعدی خواهیم بود.

انتهای پیام //

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز