حسن مصطفوی: تلویزیون در ساخت سریال نون.خ کمک نکرد!/ ۸۰۰میلیون از جیب دادیم!

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷۲۳۷
حسن مصطفوی: تلویزیون در ساخت سریال نون.خ کمک نکرد!/ ۸۰۰میلیون از جیب دادیم!
حسن مصطفوی، تهیه کننده سینما و تلویزیون، تاکید دارد تلویزیون بیش از آنکه سرگرمی سازی و سریال‌سازی کند مشغول کار سیاسی است.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند در سال های گذشته سریال های تلویزیونی دچار افت کیفی در حوزه‌های مختلف چون فیلمنامه، کارگردانی و حتی بازیگری شدند در همین خصوص حسن مصطفوی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا عوامل کاهش کیفیت سریال‌های تلویزیونی را از این باب که آیا مواردی چون «شبکه نمایش خانگی»، «مدیریت تلویزیون»، «شرایط اقتصادی» و... در این امر دخیل است یا خیر را ارزیابی کرد و گفت: این مسئله هیچ ربطی به شبکه نمایش خانگی ندارد درواقع تنها موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که تلویزیون بیش از آنکه سرگرمی سازی و سریال سازی کند مشغول کار سیاسی است. تلویزیون اول از همه باید دغدغه‌مند و جویا باشد که چرا کارگردان ها و بازیگران مطرحی که در رسانه ملی رشد کرده اند دیگر حاضر نیستند در این فضا فعالیت کنند. دلیل افت کیفیت سریال‌های تلویزیون این است که بسیاری از کارگردانان و هنرمندان حاضر نیستند برای رسانه ملی کار کنند چراکه من شخصا به عنوان کسی که 9 سال در این رسانه فعالیتی نداشته ام دوسال پیش شروع به ساخت فصل اول سریال «نون.خ» کردم و رسانه ملی در طول مدت ساخت این سریال هیچ کمکی به ما نکرد درواقع من و آقای فرجی مجبور شدیم هزینه و دستمزد عوامل و بازیگران را حدود 800 میلیون از جیب خود پرداخت کنیم. سوالی که برای من پیش می آید این است که چرا باید برای سازمان صدا و سیما کار کنم وقتی که هزینه ی صرف شده حدود 6 ماه بعد به دستم می رسد.

او ادامه داد: دومین مسئله این است که مدیوم شبکه نمایش خانگی با تلویزیون فرق می کند و اشکالی که تلویزیون دارد این است که گمان می کند نمایش خانگی رقیب او محسوب می شود درصورتی که اصلا اینگونه نیست. اما مدیران تلویزیون بیش از آنچه به کیفیت آثار فکر کنند و به سراغ هنرمندانی روند که سال ها برای این رسانه کار کرده اند بیشتر آن ها را اذیت می کنند تا اینکه بتوانند به جذب آن ها فکر کنند. باید اینگونه بگویم که مدیران از هنرمندان دفاع نمی کنند و افرادی که خارج از تلویزیون و وزارت فرهنگ قرار دارند به خود اجازه می دهند تا اعمال نظر سلیقه ای در محتوای سریال ها داشته باشند و همین باعث رنجش خاطر اهالی فن می شود و سعی می کنند دیگر حضور پر رنگی نداشته باشند که همین مسئله باعث می شود کیفیت آثار تنزل پیدا کند.

حسن مصطفوی در پاسخ به این سوال که فضای محدود تلویزیون تا چه اندازه دست نویسندگان را بسته و باعث شده است که سطح کیفی آثار پایین بیاید و سریال ها به سمت و سوی تکراری شدن گام بردارند اظهار داشت: قطعا سانسور و فضای بسته تلویزیون روی کیفیت تاثیر گذاشته است ولی به اعتقاد من این تلویزیون همان تلویزیون قدیم است اما مدیران آن باید به گونه‌ای باشند که پای هنرمندانی که سال‌ها افتخار آفرینی کردند بایستند. دلیل ریزش و کاهش مخاطب تنها به این است که رسانه ملی به کار سیاسی می‌پردازد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز