حمایت نماینده مجلس از تصمیم وزارت ارشاد؛

سید علی یزدی خواه: با اکران فیلم‌های مضر برای خانواده‌ها مخالفیم!/ مجوز ساخت برخی از این فیلم‌ها به دولت قبل مرتبط است

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۶:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۲۵۵۲
سید علی یزدی خواه: با اکران فیلم‌های مضر برای خانواده‌ها مخالفیم!/ مجوز ساخت برخی از این فیلم‌ها به دولت قبل مرتبط است
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با توقیف فیلم برادران لیلا، اظهار داشت: چند هفته پیش در حیاط دولت اعلام کردم ما طبق قانون عمل خواهیم کرد. قانون در این زمینه مشخص بود. دوستانمان در سازمان سینمایی بررسی‌های کاملی انجام دادند و اصرار من بر این بود که حتماً قانون را رعایت کنند. در گفت و گو با نمایندگان مجلس نگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را بررسی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در رابطه با توقیف فیلم برادران لیلا، اظهار داشت: چند هفته پیش در حیاط دولت اعلام کردم ما طبق قانون عمل خواهیم کرد. قانون در این زمینه مشخص بود. دوستانمان در سازمان سینمایی بررسی‌های کاملی انجام دادند و اصرار من بر این بود که حتماً قانون را رعایت کنند.

وی عنوان کرد: این بیانیه و اعلام نظر مبتنی بر این بررسی‌ها بوده و مجموعه افرادی که در این تصمیم‌گیری بودند متفق‌القول به وقوع تخلف اعتقاد داشتند. ممکن است سال‌های قبل مجموعه وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به هر دلیلی در این موضوعات منفعل عمل می‌کرده است اما بنای ما این است در دوره جدید مطابق قانون عمل کنیم.

بعد از انتشار این خبر و عناوینی مانند: توقیف فیلم «برادران لیلا»، وقوع تخلف توسط عوامل این فیلم و... خبرگزاری برنا با گزارشی موضوع فوق و تصمیم وزارت ارشاد را با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به بررسی گذاشت.

سید علی یزدی‌خواه، نماینده مجلس و یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا، در خصوص جلوگیری وزارت فرهنگ و ارشاد از اکران فیلم سینمایی «برادران لیلا» گفت: فیلم‌هایی که تهیه و تولید می‌شوند را باید بررسی کنیم تا ببینیم مطابق با معیارهای خانواده‌ها و اقشار مختلف هستند یا نه‌. اگر به این نتیجه برسیم که فیلمی استحکام و ارزش‌های خانوادگی و ملّی را زیر سوال می‌برد و یا ملاحظه و مشاهده آن برای مخاطب‌ها مناسب نیست طبیعی است که با اکران چنین آثاری مخالفت کنیم.

یزدی‌خواه در خصوص این‌که خودش فیلم «برادران لیلا» را دیده است یا خیر، توضیح داد: فیلم سینمایی برادران لیلا را ندیده‌ام اما درباره آن پرس‌وجو کرده‌ام و در جریان داستان آن هستم. ما آنقدر گرفتاری داریم که وقت نمی‌کنیم همه‌ی فیلم‌ها را تماشا کنیم. اما با توجه به بازخوردها و اتفاقی که در جشنواره کن برای کار پیش آمد من هم به شدت مخالف اکران آن هستم.

او در ادامه اضافه کرد: فیلم‌های ایرانی اگر با هدف معرفی در جشنواره‌هایی امثال کن، کسب جایزه و دیپلم افتخار ساخته شوند مطمئنا مناسب جشنواره‌ها و سینماهای ما نیستند. چون مدیران و برنامه‌ریزان آن جشنواره‌ها با نگاه‌های خاص خودشان فیلم‌ها را بررسی می‌کنند. اگر دقت کنید فیلم‌هایی که سیاه‌نمایی بیشتری از جامعه‌ی ایرانی دارند بیشتر مورد تشویق جشنواره‌های خارجی قرار می‌گیرند.

این نماینده در جواب به این سوال که چرا فیلم‌هایی از این قبیل از ابتدا پروانه ساخت می‌گیرند پاسخ داد: متاسفانه مجوز ساخت فیلم‌هایی از این دست برای دولت قبل است. نگاهی که در دولت قبلی حاکم بود به ولنگاری فرهنگی و این‌گونه تنش‌های اخلاقی دامن می‌زد.

 در کل من هم به عنوان نماینده مجلس و هم عنصری که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هستم با اکران چنین فیلم‌هایی به شدت مخالف هستم.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز