پازل چهار کلید خورد

۱۴۰۱/۰۵/۰۳ - ۰۳:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۵۱۱۵
پازل چهار کلید خورد
پس از 6 سال، مجموعه مستند پازل مجدد به خط تولید بازگشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مجموعه پازل یکی از اولین مجموعه مستندهایی بود که تولیدش در سال 1390 با موضوع دستاوردهای علمی و صنعتی ایران شروع و طی 5 سال در 50 قسمت تهیه و تولید و از شبکه های افق، پنج، مستند، چهار، شما و 30 شبکه استانی پخش شد و عناوین برتر جشنواره هایی چون جشنواره ایران ساخت، جشنواره عمار، جشنواره فیلم های صنعتی فردا، جشنواره نانو و جشنواره فیلم های منتخب شورای عالی فرهنگی را کسب نمود.

روح اله رحیمی، تهیه کننده این مجموعه در خصوص علت انتخاب عنوان پازل برای این مجموعه گفت: همان طور که از نام این مجموعه پیداست، هر کدام از سوژه های این مجموعه، یک قطعه از پازلی است که از کنار هم چیدن این قطعات، به یک تصویر کلی از توان، پیشرفت و پتانسیل متخصصان جوان و متعهد ایران عزیز می رسیم که با عبور از دره مرگ، موفق به تجاری سازی محصول دانش بنیان در تراز جهانی و قابلیت رقابت با نمونه های خارجی شدند.

وی جریان سازی فرهنگی برای کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان و نمایش فضای نشاط و امید در میان جوانان نخبه را هدف این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: سوژه های ما در این مجموعه، شرکت های دانش بنیانی هستند که از مرحله دره مرگ به سلامت عبور کرده، محصولات شان وارد فاز تجاری شده و در دوره تحریم، یک نیاز اساسی کشور را برطرف می کنند.

رحیمی ادامه داد: البته یک قید اساسی دیگر نیز وجود دارد، تلاش ما بر آن است تا شرکت هایی که قبلا در چرخه صنعت بوده اما به علت کهنه شدن تکنولوژی دچار بحران شده بودند اما با وارد کردن نیروی های متخصص داخلی و به روز رسانی چرخه­ی تولید و استفاده از ایده های دانش بنیان، موفق به تولید به محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار شده اند را نیز در میان سوژه هایمان قرار داده و توجه ویژه ای به آنها نیز داشته باشیم.

این تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران ضمن اعلام خبر شروع تولید سری جدید مجموعه مستند پازل گفت: مراحل تحقیق، پژوهش و شناسایی سوژه های ناب در عرصه دستاوردهای علمی و صنعتی ایران در طول یک سال گذشته انجام گرفته و تولید این مجموعه از تیرماه امسال کلید خورده است.

رحیمی با بیان اینکه مهدی اعرابی چون 3 سری قبل، راوی این مجموعه خواهد بود خاطر نشان کرد: سری چهارم این مجموعه در 26 قسمت 26 دقیقه ای و به سفارش گروه مستند شبکه افق ساخته خواهد شد و کمی با 50 قسمت قبلی تفاوت روایی خواهد داشت و بناست کارگردانی این مجموعه به چند کارگردان جوان سپرده شود.

تهیه کنندگی برنامه های زنده سلام تهران، یه روز تازه و جان جهان و نیز تهیه کنندگی و کارگردانی آثاری چون: مجموعه مستند دماوند، مجموعه مستند ایرانیش و مستندهای این روایت خیلی محرمانه نیست، صدای پای آشنا، تبرکی، از کلود تا احمد، تا بهشت و فصل عاشقی از دیگر تولیدات رحیمی در حوزه تولید مستند و برنامه سازی هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز