چهره‌ها و اخبار فرهنگ و هنر در هفته‌ای که گذشت؛

همه نگران امین تارخ / ماجرای زن دوم سوپراستار/ اسکار در انتظار هومن سیدی/ پاییز بهترین فرصت برای ملاقات خصوصی

۱۴۰۱/۰۶/۳۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۳۲۷
همه نگران امین تارخ / ماجرای زن دوم سوپراستار/ اسکار در انتظار هومن سیدی/ پاییز بهترین فرصت برای ملاقات خصوصی
هفته گذشته عکس‌های مشترک شهاب حسینی و ساناز ارجمند در شبکه‌های اجتماعی پیچید و حضور فیلم هومن سیدی در اسکار در اوج اخبار بود. این در حالی است که اواسط هفته امین تارخ به دلیل سکته قلبی راهی بیمارستان شد و خانواده سینما را نگران کرد.

اسکار هفته؛ هومن سیدی

جنگ جهانی سوم نماینده ایران در اسکار

کمیته معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار از بین پنج نامزد نهایی، فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار 2023 انتخاب کرد.

پرویز شیخ طادی سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار 2023 با اعلام این مطلب گفت: کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی 57 فیلم حائز شرایط در مرحله اول، 17 فیلم را برای بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی معرفی کرد.

به گفته شیخ طادی، «موقعیت مهدی» ساخته هادی حجازی، «پسر دلفینی» ساخته محمد خیراندیش، «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی، «تفریق» ساخته مانی حقیقی و «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی، پنج فیلم نهایی هستند که در فهرست نامزدهای معرفی به آکادمی اسکار 2023 قرار گرفتند.

سخنگو و عضو کمیته معرفی فیلم ایرانی به اسکار2023 تاکید کرد: اعضای کمیته انتخاب، ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راه‌یافته، پس از بررسی شرایط و استانداردهای لازم برای معرفی فیلم به اسکار، به اتفاق آراء فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده نهایی سینمای ایران برای آکادمی اسکار 2023 انتخاب کردند.

متن بیانیه  کمیته انتخاب نماینده ایران به اسکار 2023 به شرح ذیل است:

نام خدا

«ضمن عرض سلام و احترام به اعضای خانواده سینمای ایران به عنوان اعضای کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار 2023 گزارشی از فعالیت این کمیته را به عرض می‌رسانیم:

کمیته انتخاب در پی جلسات متعدد و بررسی 57 فیلم حائز شرایط در مرحله اول، 17 فیلم را جهت بازبینی انتخاب و پس از بررسی‌های مجدد پنج فیلم را به عنوان نامزد نهایی به شرح ذیل برگزید:

موقعیت مهدی، پسر دلفینی، بدون قرار قبلی، تفریق و جنگ جهانی سوم.

اعضای کمیته انتخاب ضمن احترام و ارج نهادن به آثار راه یافته، به اتفاق آراء فیلم «جنگ جهانی سوم» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای آکادمی اسکار 2023 انتخاب کرد.

با آرزوی موفقیت‌های روز افزون هنرمندان کشور عزیزمان ایران.

مریلا زارعی، محمد داوودی، رسول صدرعاملی، مهدی سجاده‌چی، سیدمحمد حسینی، حامد شکیبانیا، محمدحسین حقیقی و پرویز شیخ طادی»

شایعه‌ی غلط یا درست هفته؛ ازدواج شهاب حسینی

همسر دوم شهاب حسینی کیست؟+ تصویر

شهریور 1401 در اکران فیلم «شین» شهاب حسینی برای اولین بار «ساناز ارجمند» در کنار خود داشت ومورد توجه رسانه ها قرار گرفت.

شهاب حسینی یکی از بی حاشیه ترین ستاره های سینمای ماست که در سالهای اخیر جز در فضای حرفه ایی مرتبط با سینما از او نشنیده ایم اما شایعات جدایی او از همسر سابقش و ازدواج مجددش این روز ها در حالی شنیده میشود که می تواند تایید یا تکذیب شود .

ساناز ارجمند ۳۲ ساله متولد ۱۳۶۹ و از اهالی مشهد است که به واسطه فعالیتش در عرصه مدلینگ و عکاسی چندسال پیش به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. 

شنیده می شود ساناز ارجمند همسر دوم شهاب حسینی که ۱۷ سال باحسینی فاصله سنی دارد در برنامه هم رفیق با شهاب حسینی آشنا شد. این اتفاق در شرایطی افتاد که هوز شهاب حسینی در خصوص جدایی یا عدم جدایی از همسرش هیچ اظهار نظری نکرده است.

شهاب حسینی که برای اولین بار در سن ۲۲ سالگی و در سال ۱۳۷۴ با پریچهر قنبری ازدواج کرده یود دارای دو فرزند پسر به نام های محمد امین و امیر علی می باشد محمد امین در سال ۱۳۸۲ به دنیا آمده است و امیر علی در سال ۱۳۹۰ متولد شد.

اولین حضور دو نفره شهاب حسینی با زن دومش در میان مردم | ساناز ارجمند همسر جدید شهاب حسینی چه کاره است؟

 

نگرانی هفته؛ امین تارخ در آی سی یو

امین تارخ سکته قلبی کرد

امین تارخ به علت سکته قلبی در بیمارستان بستری شد.

امین تارخ بازیگر سرشناس سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان، ساعاتی قبل در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری شد.

یکی از اعضای کادر درمان بیمارستانی در پایتخت با تائید خبر بستری شدن امین تارخ در این مرکز اعلام کرد که وی به دلیل سکته قلبی، به بیمارستان منتقل شد و در شرایط فعلی به دستگاه تنفسی متصل است.

سریال هفته؛ «بی‌همگان»

«بی‌همگان» به زودی روی آنتن شبکه سه + رونمایی از عکس‌ها و تیزر سریال

سریال «بی‌همگان» اتفاق پاییزی شبکه سه سیما به تهیه‌کنندگی مهران مهام و کارگردانی مشترک بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی است که شنیده می‌شود با توجه به قصه و فضای روایی داستان جزو آثار پرمخاطب این سال‌های تلویزیون باشد.

سریال «بی‌همگان» کاری از گروه فیلم و سریال گروه سه سیما به تهیه‌کنندگی مهران مهام که با قلم سعید جلالی و علیرضا کاظمی‌پور نوشته شده است و بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی کارگردانان این سریال بوده‌اند به زودی روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

بی‌همگان

مهران مهام تهیه‌کننده این سریال تلویزیونی در خصوص سریال جدیدش گفت: این مجموعه تلویزیونی با محوریت خانواده و چالش‌ها و چلنج‌های گروه سنی جوان تولید شده است و با توجه به فضا و نوع قصه و ویژگی‌هایی که در روایت این سریال طراحی شده است پیشبینی می‌کنم بتواند نظر مخاطبانش را در گروه سنی مختلف جلب کند. 

بی‌همگان

مهام افزود: مثل همیشه کار با دو گروه سنی متفاوت بازیگر را تجربه کردیم و طبیعی است که گروه‌های مختلف سنی می‌توانند مخاطبان این مجموعه‌ی نمایش با توجه به اتفاقات و قصه‌های متعدد سریال باشند. 

سریال بی‌همگان مهران مهام

مهام در خصوص تعدد لوکیشن‌های سریال جدیدش نیز گفت: «بی‌همگان» سریالی پر لوکیشن و پر ماجرا بود که جدا از چند لوکیشن اصلی مانند خانه‌ای در شهرک نفت، گلابدره، جاجرود، دارآباد و... برای ضبط سکانس‌هایی به شمال کشور رفتیم و فرودگاه، رستوران، قهوه‌خانه سنتی، بیمارستان و لوکیشن‌های خیابانی در سطح شهر به خصوص شمال شرقی تهران مکان‌هایی بود که سریال «بی‌همگان» جلوی دوربین بهرنگ توفیقی و اصغر هاشمی رفت.

در خلاصه‌ی داستان این سریال آمده است: «امیرعلی پس از آزادی از زندان در تلاش است تا سال‌های از دست رفته را جبران کند و زندگی تازه‌ای را برای خود بسازد اما سرنوشت شرایط دیگری را برای او رقم می‌زند و او برای رسیدن به خوشبختی ناگزیر است تا با مشکلات بزرگتری دست و پنجه نرم کند و …»

بی‌همگان

بی‌همگانتیم بازیگران سریال عبارتند از: مهدی سلطانی سروستانی، سمیرا حسن‌پور، محمد صادقی، میترا رفیع، کاوه خداشناس، کاظم هژیرآزاد، سپند امیرسلیمانی، نسرین بابایی، مسعود شریف، مهدی ماهانی، داریوش سلیمی، جلیل فرجاد، هادی قمیشی، مهسا باقری، سلمان خطی، افسانه ناصری، علیرضا درویش، علی کاظمی، علیرضا نعمت اللهی، مهدی احدی، بردیا دیانت، امیرحسین آصفی، بهنام مومنی، یاسین مسعودی، علی جلالی، مریم اصفهانی، هنرمندان خردسال: دانیال جعفری، رستا رحیمیان، تیارا عسکری و زنده یاد زهره فکورصبور

بی‌همگان

بی‌همگان

سایر عوامل عبارتند از: نویسندگان: علیرضا کاظمی‌پور، سعید جلالی، تهیه‌کننده: مهران مهام، کارگردان: بهرنگ توفیقی، اصغر هاشمی، مجری طرح: مسعود انتظاری، مدیر تصویربرداری: مهدی رضایی، آهنگساز: آرمان موسی‌پور، تدوین: امین عابدی، صدابردار: مرتضی اصلان‌زاده، صداگذاری و ترکیب صدا: احسان افشاریان: طراح صحنه و لباس، فرهاد عزیزی فرد، طراح گریم: محسن ملکی، مدیر تولید: مهدی رجبی، دستیار اول کارگردان: میثم بیدقی، امیر رونقی، مدیر برنامه‌ریزی: مجتبی خادم‌زاده، جلوه‌های بصری و اصلاح رنگ: روح‌الله قیم، تصویربردار: عباس شیرمحمدی، عکاس: محمد دارایی، مدیر تدارکات: علی اکبر صادقی، منشی صحنه: مژگان تمجیدی، مشاور انتظامی: سرهنگ احمد نیکوفرد، تیتراژ: پژمان ابوالقاسمی

بی‌همگان

 

اکران پاییزی هفته؛ ملاقات خصوصی و...

ملاقات+خصوصی«ملاقات خصوصی» نخستین ساخته‌ی امید شمس با بازی پری‌ناز ایزدیار و هوتن شکیبا از اوایل مهر راهی سینماها می‌شود.

«ملاقات خصوصی» اولین فیلم کارنامه امید شمس است که بر اساس فیلمنامه‌ای مشترک نوشته امید شمس، بهمن ارک و علی سرآهنگ ساخته شده است. پری‌ناز ایزدیار، هوتن شکیبا، ریما رامین‌فر، پیام احمدی نیا، ایمان شمس، نادر فلاح، رویا تیموریان و سیاوش چراغی پور از جمله بازیگران اصلی آن هستند. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر، صدر نشین آرای مردمی بوده است.

اتفاق ویژه هفته؛ اکران فیلم‌های دفاع مقدسی در موزه موسیقی

پخش فیلم‌های دفاع مقدسی در موزه سینما

۱۰ فیلم دفاع مقدسی در موزه سینما به مناسبت هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.

به مناسبت هفته دفاع مقدس از سی و یکم شهریور تا نهم مهرماه، ۱۰ فیلم با موضوع دفاع مقدس در فضای باز موزه سینما نمایش داده می شود. برنامه نمایش این فیلم‌ها به شرح زیر است:

پنجشنبه ۳۱ شهریور: «عقاب‌ها» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان 

جمعه اول مهر: «سفر به چزابه» به کارگردانی رسول ملاقلی پور 

شنبه دوم مهر: «مهاجر» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا 

یکشنبه سوم مهر: «فرزند خاک» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر 

دوشنبه چهارم مهر:«هور در آتش» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد 

سه‌شنبه ۵ مهر: «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی 

چهارشنبه ۶ مهر: «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش 

پنجشنبه ۷ مهر: «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر

جمعه ۸ مهر: «کانی مانگا» به کارگردانی سیف‌الله داد 

شنبه ۹ مهر : «لیلی با من است» به کارگردانی کمال تبریزی 

گفتنی است، این فیلم ها از  ۳۱ شهریورماه هر شب ساعت  ۱۸:۳۰  در فضای باز موزه سینما نمایش داده خواهد شد .

این فیلم ها توسط فیلمخانه ملی ایران، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، سازمان اوج، سیما فیلم، حوزه هنری و آقایان علی و منصور مزینانی، مرتضی شایسته(هدایت فیلم)، سعید حاج میری و تقی علیقلی زاده در اختیار موزه سینما قرار داده شده است.

نمایش فیلم ها برای عموم آزاد و رایگان است.

بازگشت هفته؛ بازگشت عطاران به سینما

عطاران برگشت!

پروانه نمایش «روشن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سید روح‌اله حجازی صادر شد.

فیلم سینمایی «روشن» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید روح‌اله حجازی پروانه نمایش گرفت. داستان فیلم «روشن» درباره مردی است که عاشق بازیگری و سینماست. او در خانه‌ای کوچک زندگی ساده‌ای دارد و یکی از خانه‌های برج‌های اطراف تهران را پیش خرید کرده است اما سازندگان برج بد قولی می‌کنند و او و خانواده‌اش در شرایط بدی قرار می‌گیرند…

رضا عطاران، سارا بهرامی، سیامک انصاری، مسعود میرطاهری، مهدی حسینی نیا و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی؛ با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «نبودن» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی مصفا و «رویای کاغذی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی موافقت شد.

 

چهره ویژه هفته؛ بازیگر ایرانی در لیست 10 چهره معروف جهان

 

بازیگر ایرانی در لیست 10 چهره معروف جهان

بازیگران پر سرچ سایت IMDB معرفی شدند و نازنین بنیادی بازیگر ایرانی جزو 10 نفر اول این لیست می‌باشد.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی – بریتانیایی سریال‌های معروفی چون «آشنایی با مادر» و «ارباب حلقه‌ها : حلقه‌های قدرت» در لیست ده چهره معروف‌ ترند در رتبه ششم قرار گرفت.

نام مورفید کلارک، بازیگر نقش گالادریل در سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» نیز در رتبه سوم این لیست دیده می شود.

بازیگران سریال «خانه اژدها» میلی الکاک، اما دآرسی، مت اسمیت و اولیویا کوک نیز در این لیست قرار دارند.

لیست 10 بازیگر پر سرچ سایت Imdb:

1. میلی الکاک

2. برندن فریزر

3. مورفید کلارک

4. اما دآرسی

5. آستین باتلر

6. نازنین بنیادی

7. فلورنس پیو

8. مت اسمیت

9. مارکلا کاونا

10. اولیویا کوک

 

اعتراف هفته؛ اعتراف امین حیایی درباره پسرش

امین حیایی

امین حیایی بازیگر مطرح سینما که دوبار ازدواج کرده است درباره سوتفاهم‌های پیش آمده در مورد مادر فرزندش(دارا) توضیحاتی را ارائه کرد.

سورپرایز هفته؛ ساخت فیلم امام حسین(ع)

ماجرای فیلم امام حسین (ع) چیست؟

فیلم سینمایی امام حسین(ع) ساخته می شود.

فیلم امام حسین (ع) را شهریار بحرانی به قلم داود میرباقری خواهد ساخت.

محسن علی اکبری تهیه‌کننده این فیلم سینمایی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این فیلم را سفارش داده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
0
0
اقای تارخ عزیز تنتان نیازمند ناز طبیبان مباد
کورش
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۱
0
0
حالا ما مجبوریم اخبارمربوط باین مطرب های سینما را بشنویم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| -
نخون مگه مجبوری؟
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز