مروری بر جشنواره چهل‌ویکم فیلم فجر؛

رضابالا تهیه‌کننده «روایت ناتمام سیما»: سینما هنر فردی نیست

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۵:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۸۱۱۵
رضابالا تهیه‌کننده «روایت ناتمام سیما»: سینما هنر فردی نیست
مجید رضابالا تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» گفت: به لحاظ حقوقی اتفاقی که برای یکی از شخصیت های فیلم پیش می‌آید قابل اثبات نیست و این نکته را باید در نظر داشت.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا؛ مجید رضابالا تهیه‌کننده فیلم سینمایی «روایت ناتمام سیما» درباره دغدغه ساخت این پروژه گفت: در وهله اول درک و شناخت من از علیرضا صمدی و انگیزه او باعث این همراهی شد. او فیلمنامه هایی نوشته بود که با هم خواندیم. این اثر را که خواندم احساس کردم موضوعی به‌ روز است که با آن دست به گریبان هستیم.

وی اضافه کرد: فکر می‌کردم این اثر می‌تواند یک منظومه فکری باشد که بتوانیم شخصیت های این چنینی که در فیلم مطرح می شود را بشناسیم. شخصیت جدی فیلمنامه برای من غزل شاکری یا سیماست؛ کسی که رنج را تحمل می‌کند و می‌تواند آن را در شخصیتی متعالی تر نمایش دهد.

رضابالا در ادامه با اشاره به یک ملاحظه عنوان کرد: به لحاظ حقوقی اتفاقی که برای یکی از شخصیت ها پیش می آید قابل اثبات نیست و این نکته را باید در نظر داشت.

وی درباره فیلترینگ گفت: به عنوان فیلمساز با هرگونه مسأله ای که جلوی آزادی بیان را بگیرد مخالفم و فیلترینگ را هم تایید نمیکنم.

رضابالا در پایان درباره اینکه چرا سراغ فیلم های فلسفی نرفته است گفت: سینما هنر فردی نیست. هم هنر گران است و هم باید سرمایه گذاری را قانع کنید و رسیدن به اینکه فیلمی اندیشه ای که مورد قبولتان باشد سخت است. پیدا کردن سرمایه گذاری که ریسک کند در این مورد راحت نیست. البته من معتقدم این فیلم از موضع خود فلسفی است چون به ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها می‌پردازد و آنها را در موقعیت هایی می‌گذارد که تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز