استفاده از توانایی عروسک در صحنه تئاتر جسارت می‌خواهد

۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - ۱۵:۳۱:۰۹
کد خبر: ۱۴۳۸۸۷۶
استفاده از توانایی عروسک در صحنه تئاتر جسارت می‌خواهد
عادل بزدوده کارگردان باسابقه تئاتر عروسکی معتقد است یکی از ویژگی‌های نمایش «قوی‌تر» به کارگردانی جواد تولمی داشتن جسارت برای استفاده از توانایی عروسک برای به صحنه بردن اثری قدرتمند از آگوست استریندبرگ است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نمایش «قوی‌تر» نوشته آگوست استریندبرگ این روزها با کارگردانی جواد تولمی در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است.

نمایش «قوی‌تر» در فضایی سوررئال و با حال و هوایی فانتزی - عروسکی با محوریت زن، به بررسی مواجهه ذهنی و رؤیاپردازانه‌ یک زن با رویدادهای فردی، خانوادگی و اجتماعی پیش روی او می‌پردازد؛ رویدادهایی که در چارچوب مثلثی عشقی روی می‌دهند. در این میان تشخیص فرد قوی و پیروزمند میدان نه‌تنها مشکل بلکه دور از ذهن تصویر می‌شود.

عادل بزدوده مدرس و کارگردان باسابقه تئاتر عروسکی که به تماشای نمایش «قوی‌تر» نشست، درباره این اجرا گفت: «به جسارت جواد تولمی احسنت می‌گویم و ای‌کاش این جرئت در بقیه کارگردان‌های تئاتر هم رخ دهد تا از تکنیک نمایش عروسکی برای به صحنه بردن نمایشنامه‌های مختلف استفاده کنند.»

او تأکید کرد: «این اجرا کاری بسیار مهم انجام داده و با استفاده از تکنیک نمایش عروسکی یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین آثار نمایشی جهان نوشته آگوست استریندبرگ را روی صحنه برده است.»

بزدوده با تأکید بر اینکه جرئت و جسارت جواد تولمی را می‌ستایم، افزود: «امیدوارم هم جواد تولمی و هم کارگردان‌های دیگر از توانمندی‌های عروسک در به صحنه بردن ویژگی‌هایی که نمی‌توان به تنهایی با حضور بازیگر آن‌ها را نشان داد، استفاده کنند.»

نمایش «قو‌‌ی‌تر» با حضور آرزو صراف‌رضایی در مقام بازیگر، با مدت زمان ۴۰ دقیقه، ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز