تشکیل مجمع رصتا و شورای راهبری در ساترا

۱۴۰۱/۱۲/۱۲ - ۱۲:۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۴۴۳۸۱۱
تشکیل مجمع رصتا و شورای راهبری در ساترا
دکتر مینا مهرنوش،مدیرعامل کسبینو، در نشست تخصصی فروشگاه های اینترنتی در زیست بوم رسانه با بیان آنکه تشکیل مجمع رصتا و شورای راهبری در ساترا اتفاقی ویظه به شمار می‌رود یادآور شد: پیشتازی تیم ساترا و پیشنهادهای این گروه تخصصی یاریگر رونق کسب و کار ما بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی نمایشگاه رصتا، اولین نشست تخصصی این نمایشگاه با موضوع فروشگاه‌های اینترنتی در زیست بوم رسانه در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. در این نشست که محمد حسین خلعتبری، محمد جواد هادی دهکردی، مینا مهرنوش در آن حضور داشتند ابعاد، چالش‌ها و فرصت‌های کسب‌وکارهای اینترنتی بررسی شد.

در ابتدا محمد حسین خلعتبری گفت: ما در رسانه سه ضلع مردم، حاکمیت و فعالان اقتصادی را داریم که مهم ترین آن مردم هستند. ضلع سوم حاکمیت و ضلع سوم فعالان صنعت هستند . رشد افزایشی خریدهای اینترنتی و افزایش تبلیغات دیجیتال، نابالغ بودن نظام حاکمیت در صنعت رسانه و فروشگاه‌های اینترنتی، عدم همگرایی و تعدد نهادهای نظارتی و فقدان ابزارهای هوش مصنوعی فرصت‌ها و چالش‌هایی است که در حوزه فعالان صنعت وجود دارد. مردم چالش‌های جدی در فروشگاه‌های اینترنتی، محتوای نامناسب فروش بدافزارها و قیمت گذاری از چالش‌های جدی مردم است. از طرف دیگر بحث اشتغالزایی، صرفه‌جویی در زمان خرید جزو نکات مثبت برای مردم است. همچنین مالیات‌هایی که حاکمیت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌گیرد فرصتی است که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند برای حاکمیت ایجاد کنند.

او ادامه داد: مادامی که یک اتفاق برای حاکمیت فرصت و برای مردم تهدید است نمی‌توان یک صنعت بالغ داشت؛ همچنین برعکس. تلاش ما این است که بتوانیم تسهیلاتی را برای فروشگاه‌های اینترنتی ارائه دهیم؛ درواقع نگاه ما در حوزه کسب و کارهای اینترنتی هم حمایتی و هم نظارتی است.

مینا مهرنوش مدیرعامل کسبینو همچنین گفت: اکثرا همه نگران این هستند که ساترا فقط در بحث نظارتی فعال است. ما سه گروه فروشگاه داریم که یکی‌ از آن فروشگاه‌های اینترنتی هستند که به عنوان تولیدکننده فعالیت می‌کند. همچنین فروشگاه‌هایی وجو دارند که کالاهای دیگر تولیدکنندگان را می‌فروشد و فروشگاه‌هایی است که فروشنده در فروش به تولید کننده کمک می‌کند.

او افزود: مشکل اصلی ما در کشور بازاریابی فروش است و ساترا در این زمینه می‌تواند کمک کند. ما در کسبینو یک شبکه اجتماعی راه انداخته‌ایم که کسب و کارها وجهه‌های اقتصادی خودشان را نشان بدهند. ما یک شبکه ساخته‌ایم که هر کسی کسب و کار خود را در آن‌جا نشان و انجام دهند. ما طی بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که هر فروشگاه اینترنتی دو مشکل پرداخت و ارسال دارد. در همین جهت ما تلاش کردیم به صورت خدمات یکجا با آن فروشگاه اینترنتی تبادل داشته باشیم. ما همچنین یک نقشه ساختیم تا یک ابزار تبلیغی ارزان به عنوان تبلیغات مکان محور برای کسب و کارها باشد زیرا مکان محور بودن خیلی برای یک فروشگاه اینترنتی مهم است.

محمد جواد هادی دهکردی معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردهای اینماد در ادامه توضیح داد: در فضای مجازی، چالشی به نام اعتماد وجود دارد. به همین دلیل از ۱۲ سال پیش، یک درگاه پرداختی ایجاد شده است تا امکان نظارت روی آن وجود داشته باشد. چیزی که ما فکر می‌کنیم به تنظیم‌گری کمک می‌کند این است که ان رسانه سوابق خود را ضبط و ثبت کند. آن چیزی که عموم مردم را زجر بدهد بی‌قانونی و هرج و مرج است. اما ما در اینماد این امکان را فراهم کردیم که گزارش تخلفات و میزان رعایت قوانین و مقررات، میزان پاسخگویی به شکایت‌ها منتشر و به صورت سیستمی بررسی شوند.

دهکردی همچنین بیان کرد: دلیل اینکه ما از تنظیم‌گری می‌ترسیم این است که وضعیت تنظیم‌گری ما در کشور خیلی پایین است. کسی که بخواهد سالم و قانون‌مند کار کند نمی‌تواند و مدام دچار چالش می‌شود. ما یک پروژه‌ای را تحت عنوان تضمین پرداخت راه انداختیم که یک راه حل برای کسب و کار‌ها وجود داشته باشد.

مهرنوش گفت: من سه پیشنهاد برای ساترا دارم؛ اول اینکه یکی از مشکلات در مواجه با ساترا عدم وجود یک خطوط مشخص برای خانم‌ها و محتوای نامناسب، دوم، ساترا خودش معرف یک هوش مصنوعی باشد . نکته سوم تعداد زیادی از پلتفرم‌های محتوایی، زیر مجموعه ساترا هستند و خود آن‌ها می‌توانند با همدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند اما احتیاج دارد که ساترا در این زمینه کمک کند.

نخستین نمایشگاه رصتا، از ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه در سالن های ۷ و ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان مخاطبان خواهد بود.

انتهای پیام//

نظر شما