پوران درخشنده:

بازار فیلم تهران بستر مناسبی برای معرفی فیلم های ایرانی به جهان است

۱۳۹۴/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۹:۳۰
کد خبر: ۲۷۸۰۵۹
بازار فیلم تهران بستر مناسبی برای معرفی فیلم های ایرانی به جهان است
کارگردان فیلم سینمایی «هیس...» گفت: جشنواره بین المللی فیلم فجر فرصتی برای ایجاد گفت وگو و تعامل موثر میان فیلمسازان ایرانی و خارجی است.

به گزارش خبرگزاری برنا، پوران درخشنده افزود: برگزاری بخش بین الملل در اتفاقات فرهنگی کشور، فرآیند مطلوبی است و جشنواره فیلم فجر و سینمای ایران باید قابلیت ارتباط با سینمای جهان را داشته باشد.

 

وی یادآور شد: برگزاری بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجرفرصتی برای آشنایی علاقه مندان و اهالی سینما با شرایط فیلمسازی روز دنیا است.

 

کارگردان فیلم «هیس...» اظهار کرد: وقتی عنوان بین الملل بر یک جشنواره گذاشته می شود، به معنای واقعی کلمه باید اجرا شود؛ دعوت کردن از فیلم های روز دنیا، منتقدین و افراد برجسته همه از عواملی است که می تواند در اعتبار یک جشنواره تاثیر گذار باشد.

 

درخشنده یکی دیگر از ویژگی های معتبر یک جششنواره را دعوت از فیلمسازان معتبر دنیا دانست و یادآور شد: آماده کردن بستر گفت و گو بین فیلمسازان ایرانی و جهانی یکی دیگر از ویژگی های یک جشنواره تاثیرگذار در قامت بین المللی است.

 

به گفته وی، ارتباط میان فیلمسازان ایرانی و خارجی، فضای فرهنگی خوبی را برای رشد هر دو طرف ایجاد می کند.

 

کارگردان فیلم سینمایی پرنده کوچک خوشبختی همچنین تاکید کرد در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر، فضایی فراهم شود تا اهالی فن در جهان بتوانند با سینمای ایران آشنایی بهتری داشته باشند و این اتفاقات به سود سینمای ایران است.

 

درخشنده با اشاره به برگزاری بازار فیلم تهران گفت: جشنواره فیلم فجر نیازمند یک بازار بین الملل است و در این بازار نباید تنها نقش خریدار را داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: باید فضای تازه ای را برای خریداران سینمای ایران پیدا کنیم و بتوانیم فیلم های خودمان را بفروشیم. این بازار باید تعاملی را ایجاد کند که سینمای ایران در بخش بین المللی معرفی شود.

 

این کارگردان سینما یادآور شد: باید بستری فراهم شود تا سینمای ایران نه تنها در جشنواره های جهانی، بلکه توانایی جذب مخاطبان عام جهانی را داشته باشد و آثار ایرانی برای تلویزیون های خارجی خریداری شود.

 

درخشنده تاکید کرد: توزیع بین المللی فیلم های ایرانی موجب آشنایی هرچه بیشتر مردم دنیا با فرهنگ اسلامی ایرانی خواهد شد.

نظر شما