استادان زبان فارسی بغداد از موزه دفاع مقدس و حسینیه جماران بازدید کردند

۱۳۹۴/۱۱/۲۱ - ۱۵:۳۳:۴۱
کد خبر: ۳۷۲۰۴۲
استادان زبان فارسی بغداد از موزه دفاع مقدس و حسینیه جماران بازدید کردند
استادان زبان فارسی دانشگاه بغداد که در دوره تخصصی دانش افزایی بنیاد سعدی حضور دارند، در ادامه بازدیدهای خود از مکان های دیدنی تهران، به باغ موزه دفاع مقدس و حسینیه جماران رفتند.
به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، استادان گروه زبان فارسی دانشگاه بغداد عراق در بازدید از بخش‌های مختلف باغ موزه دفاع مقدس، با تاریخ جنگ ایران و عراق، نحوه انجام عملیات‌ها نظامی، تجهیزات و عدوات نظامی استفاده شده در جنگ تحمیلی، فرماندهان شاخص و شهدای جنگ تحمیلی، شهدای هسته ای و موشکی و نیز تجهیزات و وسایل شخصی بجا مانده از شهدای دفاع مقدس، آشنا شدند.

استادان عراقی با دیدن صحنه‌های جنگ در باغ موزه دفاع مقدس ضمن ابراز تاسف از این رویداد، اظهار داشتند که این جنگ ناجوانمردانه توسط رژیم بعث رخ داده و ما نیز با این رژیم مخالف بودیم و ناراحت می‌شویم وقتی از کشور عراق به عنوان بانی این اتفاقات نام برده می‌شود، چراکه مردم عراق نقشی نداشتند و رژیم بعث عراق باعث و بانی جنگ بوده است.

این استادان زبان فارسی دانشگاه بغداد، در ادامه بازدیدها از اماکن فرهنگی و مذهبی، به حسینیه جماران و بیت امام خمینی (ره) رفتند و از محل زندگی و ملاقات‌های ایشان دیدن کردند.

استادان عراقی نیز همچون تمام فارسی آموزان خارجی دیگر، که از بیت امام راحل (ره) دیدن کردند، بر ساده زیستی امام و روح معنوی حاکم بر این مکان تاکید داشتند.

بر اساس این گزارش، بنیاد سعدی که وظیفه آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان را بر عهده دارد، دوره‌های کوتاه مدت دانش‌افزایی برای فارسی‌آموزان برتر از کشورهای مختلف را در ایران برگزار می‌کند که بر این اساس فارسی‌آموزان ضمن حضور در کلاس‌های مختلف برای افزایش دانش زبانی، با ایران و مردم کشورمان و اماکن تاریخی، فرهنگی و علمی از نزدیک آشنا می‌شوند تا پس از بازگشت به کشورشان، سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز