شاهسواری مطرح کرد: مضمون اصلی جشن سینمایی ایران مصرف درست آب است!

من اهل تعامل هستم نه اعتراض و عربده‌کشی

۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۱۳:۰۷:۵۶
کد خبر: ۶۰۷۰۳۱
من اهل تعامل هستم نه اعتراض و عربده‌کشی
منوچهر شاهسواری : جشن‌های مستقل بسیار درست و پاکیزه انجام می‌شود و از این به بعد تندیس خانه سینما فقط در جشن داده می‌شود.

منوچهر شاهسواری در  نشست جشن سینمای ایران طی سخنانی گفت: ما به شدت علاقمندیم که صنوف براساس معیارهای حرفه‌ای کار خود را انجام بدهند. من وکیل اعضا هستم و رییس اعضا نیستم. جشن‌های مستقل بسیار درست و پاکیزه انجام می‌شود و از این به بعد تندیس خانه سینما فقط در این جشن داده می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه به حیثیت ملی ما مربوط می‌شود متعلق به همه ما هست. سینمای ایران در همه موارد توجه جدی به بیرون سینما دارد و همیشه در همه مراسم‌ها و جشن‌های سینمایی نیز با اشارات مستقیم و صریح به مسائل اجتماعی از این حیثیت ملی استفاده کرده است. امسال هم مضمون اصلی جشن سینمایی ایران آب و مصرف، درست آب است زیرا وضعیت آب درکشور بحرانی است.

شاهسواری افزود: روزی که دوستان هیئت مدیره خانه سینما به من ماموریت دادند؛ سه ماموریت را تعریف کردم اول مراقبت از اعضا که شامل بیمه، امنیت شغلی و ...، دوم ایجاد فضای رونق در توزیع و بهره‌برداری از محصولات، سوم ارتقای سینما و اعضای آن. ما باید دائم بهتر از روز پیش باشیم. خانه سینما باید سرجمع موفقیت را درنظر بگیرد یعنی با یک موفقیت مغرور نشود و با یک شکست اعلام شکست کلی نکند.

شاهسواری درباره تفاهم‌ با دیگر سازمان‌ها و نهادهای سینمایی در کشور اظهار داشت: توافقی با سازمان سینمایی و مدرسه ملی سینما انجام شده تا از امکانات مدرسه در آموزش سطوح مختلف به خصوص فنون و تخصص‌های مختلف استفاده کنیم. مدرسه و ما دو بال ارتقای دانش سینمای ایران هستیم. هیچ کمک دولتی ویژه‌ای فارغ از ماموریت‌هایی که قانون به ما داده است از سازمان سینمایی دریافت نکرده‌ایم و جشن یکی از آیتم‌های ما است. البته هیچ پیشنهادی برای دبیری جشن فیلم فجر به من نشده است.جشنواره فیلم فجر باید از حالت رقابت وسیع به یک حالت غیررقابتی و جشن پایان سال تبدیل شود. ادامه شیوه جشنواره فیلم فجر باعث رشد سینما نمی‌شود البته این نظر شخصی من است. از نگاه من جشنواره باید شمایل دیگری پیدا کند.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره مقابله با برخی رفتارهای حوزه هنری یا نهادهای دیگر علیه سینما گفت: حتما نباید من شخصی اعتراص کنم. خانه سینما جدا از اصناف نیست وقتی کانون کارگردانان بیانیه می‌دهد یا شورای عالی بیانیه می‌دهد یا شورای صنفی نمایش؛ یعنی خانه سینما اعتراض می‌کند. ما در مقابل هر حرکتی که علیه سینما انجام شود، پشتیبان اعضای خود برای حفظ حقوقشان هستیم و در مقام وکیل می‌خواهیم بدانیم اصناف چه می‌خواهند و چه کاری به نفع همه است.

وی ادامه داد: من اهل تعامل هستم نه اعتراض و عربده‌کشی. زمانی که من به عنوان مدیرعامل به خانه آمدم؛ همه فعالیت‌های کاری خودم در سینما را برای خودم ممنوع کردم تا نگویند از رانت استفاده می‌کند.

شاهسواری افزود: افراد می‌توانند نظر و حتی انتقاد خود را بیان کنند و آزاد هستند اما نباید دایم پاسخ آنها را داد. ما برای حل مشکلات راه‌حل داریم یا تقابل یا تعامل. ما تعامل را انتخاب کرده‌ایم زیرا با تعامل می‌توان ایرادات را رفع و قوانین را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: من در مقام مدیرعامل خانه سینما دو جلسه به کمیسیون فرهنگی مجلس رفتم. ما در بخشی از موضوعات نیازمند تغییر قوانین هستیم. در بخش مالکیت معنوی، صیانت از آثار، تعیین برنامه برای صندوق بیمه بیکاری و ... نیازمند گفتگو و تغییرات هستیم و بابد این مسایل از طریق مجلس پیگری شود. ما دنبال تشکیل یک کمیته مشترک بین کمیسیون فرهنگی و سینماگران هستیم و در این راه نیازمتد همکاری و همیاری دولت هستیم.

وی ادامه داد: ما نیاز داریم که لایحه نظام صنفی سینما  را به مجلس ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز