خبر خوش وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات:

همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور صاحب اینترنت می شوند

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۱۷:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۳۴۳۶۰
همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور صاحب اینترنت می شوند
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: 96 درصد روستاهای کشور اینترنت و حداقل یک اتصال ارتباطی دارند و تا پایان دولت همه روستاها ازشبکه اینترنت برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین عصر دوشنبه با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد جواد آذری جهرمی در این جلسه خوش خبر بود و به تمامی مطالبات ارائه شده از سوی نمایندگان قزوین و استاندار پاسخ داد و عزم جدی خود را برای رفع کمبود های اینترنتی و تلفن همراه نشان داد.

وی در این جلسه اظهارداشت: با دعوت و پیگیری دکتر سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان به استان قزوین سفر کردیم تا ضمن بررسی مشکلات اینترنت و تلفن همراه برای حل آن اقدام کنیم‌.

آذری جهرمی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهید بابایی،رجایی و لشکری اظهار داشت : پاک باش و خدمتگزار، شعار سردار آزادگان مرحوم ابوترابی بود که به ما آموخت رسالت سنگین و مهم همه ما خدمت صادقانه به مردم است.

123

وی بیان کرد: عدالت شاه کلید جنبش مردم در سال ۵۷ و آغاز انقلابی بزرگ بود که به معماری امام به سرانجام رسید و این حرکت بر اساس عدالت شکل گرفت و اگر بخواهد ماندگار بماند باید عدالت اجتماعی را پیاده کنیم. 

آذری جهرمی اضافه کرد: عدالت ارتباطی بستر عدالت اجتماعی است و اگر در عصر ارتباطات دسترسی به اینترنت برای همگان ممکن نباشد این عدالت را زیر سوال برده ایم. 

96 درصد روستاهای کشور اینترنت دارند

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: در شرایط کنونی استفاده از فضای مجازی بویژه در زمان تعطیلی مدارس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است به طوری که یک میلیون معلم و بیش از 13 میلیون دانش آموز و 4 میلیون دانشجو در فضای مجازی تحصیلات خود را ادامه داده اند.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی اینترنت بستر فضای کسب و کار شده و ارتباطات دیگر یک امتیاز نیست بلکه یک حق عمومی تلقی می شود که برای تحقق عدالت باید آن را تامین کنیم.

رهبر معظم انقلاب با نگاه راهبردی در تدوین سیاست های کلی نظام فرمودند که تا پایان برنامه باید 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دارای اینترنت شوند که شرایط کرونایی این الزام ر دوچندان کرده و سرعت بخشیده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: اگر دولت در ایجاد بسترهای اینترنتی جدی نبود با فراگیری کرونا امروز با مشکلات جدی مواجه بودیم اما امروز با برخورداری 96 درصدی روستاهای استان در تعداد جمعیت از شبکه اینترنت خوشبختانه 16 درصد از برنامه جلو هستیم.

وی اظهارداشت: امروز 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور یک وسیله ارتباطی شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، اینترنت و 98 درصد جمعیت شهری از اینترنت برخوردارند و این اتفاق مبارکی است.

4321

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات یادآورشد: در حال حاضر فقط دو درصد روستاها از نظر تعداد و 4 درصد از نظر جمعیتی فاقد اینترنت هستند که برای تامین این نیاز هم برنامه ریزی کرده ایم.

ضعف اینترنت در استان قزوین/ دستاوردهای سفر پربار وزیر برای استان قزوین​ 

وی افزود: وضعیت ارتباطی و اینترنتی استان از استاندارد کشوری پایین تر است و برای رفع مشکلات آن اقدام می کنیم.

جهرمی گفت: برای پوشش کامل اینترنت و تلفن همراه به ایجاد ۱۸۰ سایت جدید نیاز داریم که ۱۴۶ سایت همراه اول و ۳۴ سایت ایرانسل است که باید ارتقا یابد.

وی بیان کرد: از سایت های همراه اول ۴۵ سایت را تا پایان اردیبهشت تامین می کنیم و ۱۰۱ مورد باقیمانده را تا پایان دولت تامین خواهیم کرد. 

وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای ایجاد ۱۸۰ سایت جدید بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که همه این نیازها  تا پایان دولت تامین می شود. 

اجرای ۱۸۳ کیلومتر فیبر نوری

وی از تامین فیبر نوری هم خبر داد و گفت: اجرای ۱۸۳  کیلومتر فیبر نوری دراستان ابلاغ شده و ۴۶ منطقه نیز نیازمند توسعه شبکه کابلی است که انجام خواهیم داد.

image_2021_2_8-17_8_48_23_Dxf

روستاهای بالای ۲۹ خانوار در استان قزوین صاحب اینترنت می شوند

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات بیان کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان در قزوین تحت پوشش اینترنت قرار می گیرند تا همه دانش آموزان از شبکه شاد برخوردار شوند.

آذری جهرمی در این سفر اعتبارات خوبی برای تامین نیازهای ارتباطی و اینترنتی استان اختصاص داد و برای اجرایی شدن آن دستور اکید صادر کرد.

وی بیان کرد: 27 میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث 180 کیلومتر فیبر نوری جدید در مسیر الموت اختصاص می یابد و 180 سایت جدید تلفن همراه برای پوشش کامل در همه شهرستانهای استان قزوین ایجاد خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات گفت: با فاز بندی کارها بخشی از نیازها را تا پایان اردیبهشت و بخش دوم را تا پایان دولت آماده افتتاح و بهره برداری خواهیم کرد.

وی گفت: 67 نقطه در استان قزوین برای واگذاری تلفن ثابت محدودیت هایی دارد که تا پایان خرداد ماه موانع را برطرف کرده و این بخش تسهیل می شود و با واگذاری دیتا سنتر به چشمه نور این مرکز داده به دانشگاه واگذار خواهد شد.

آذری جهرمی اعلام کرد به همه وعده های خود در استان قزوین برای تکمیل پوشش شبکه اینترنت و تلفن همراه و ثابت عمل خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز