سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

دیپلماسی اقتصادی کشور باید فعال شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۲۰:۳۸:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۴۰۰۷
دیپلماسی اقتصادی کشور باید فعال شود
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در کشور می تواند موجب رونق صادرات شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر عضو اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین عصر پنجشنبه با حضور حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و رجب رحمانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار، مهدی عبدیان رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، افضلی رئیس سازمان صمت، خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، احمد پور فرماندار و حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه آبیک و جمعی از صادرکنندگان و تولیدکنندگان در شرکت صنعت پلاست آبیار در شهرک صنعتی کاسپین قزوین برگزار شد.

روح الله عباسپور در این مراسم اظهارداشت: تجربه انقلاب نشان می دهد هرجا کارها به مردم واگذار شده موفقیت های زیادی داشتیم و بزرگترین حادثه تاریخی یعنی انقلاب  و جنگ نیز با تکیه بر مردم نتیجه داد. 

image_2021_7_8-20_23_19_182_PfC

وی اضافه کرد: دوام یک نظام  با رعایت حقوق رعیت است و امروز دوام و پایداری نظام بر مبنای حقوق مردم است و در حوزه اقتصادی اگر بخواهیم شکوفایی و پایداری اقتصادی محقق شود باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یادآورشد: در اقتصاد مقاومتی پایه اصلی فقط مردم هستند و در کنار آن تولید اهمیت دارد و باید با نگاه خود اتکایی و درون زایی به داخل متکی باشیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید پایدار زماتی اتفاق می افتد که به صادرات متکی باشد و در این راستا صادر کنندگان ایرانی هم باید ذائقه مشتری را بشناسند و بر اساس آن کالا صادر کنند تا بازار را بگیرند.

عباسپور یادآورشد: دستگاه دیپلماسی کشور باید در حوزه اقتصاد هم فعال باشد تا بتوانیم دیپلماسی اقتصادی کشور را فعال کنیم که ما این موضوع را در مجلس در اولویت قرار داده ایم.

وی گفت: تعریف مشترکی از دیپلماسی داریم و با شناسایی ذائقه بازارهای هدف باید کمک کنیم تا صادارات ما رونق بگیرد و ارز آوری بیشتر شود.

عضو کمیسیون صنایع تصریح کرد: در صنعت فولاد ۳۰ میلیون تن تولید در کشور داریم که حدود ۱۵ میلیون تن آن مصرف داخلی است که قرار بود ۶۰ درصد مصرف داخلی و ۴۰ درصد صادراتی باشد ولی متاسفانه ۸۰ درصد آن بعنوان مواد اولیه و شمش صادر شد و این سو مدیریت است.

تجلیل 1

وی اظهارداشت: وقتی تاکید رهبری جلوگیری از خام فروشی است باید مراقب باشیم منابع داخلی هدر نرود زیرا به واسطه همین اشتباه برخی از واحدهای فولادی ما تعطیل شده و اشتغال دچار چالش شد.

عباسپور بررسی راههای جلوگیری از خام فروشی محصولات را در دستور کار کمیسیون صنایع مجلس در ماههای آینده عنوان کرد.

در ادامه از 23 تن از صادرکنندگان نمونه استان تجلیل شد.

نظر شما