مراجعه به اورژانس بیمارستانهای قزوین ۳۵ درصد افزایش یافت/ آنتی بیوتیک کمتر مصرف شود

۱۴۰۱/۰۸/۰۱ - ۱۷:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۹۸۴۲
مراجعه به اورژانس بیمارستانهای قزوین ۳۵ درصد افزایش یافت/ آنتی بیوتیک کمتر مصرف شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مراجعه بیماران به اورژانس های استان در یک ماه گذشته از 65 هزار نفر به 89 هزار نفر رسیده و 35 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ جلسه ستاد کرونای استان با توجه به افزایش بیماری آنفلوانزا عصر یکشنبه در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالله دیدبان در این جلسه گفت: در هفته های اخیر شاهد افزایش بیماری های ویروسی از جمله آنفلوانزا هستیم که از شهروندان انتظار داریم نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند.

وی افزود: تعداد افراد بستری در شهریور ماه ۷۰۴۵ نفر بود که در مهرماه به ۱۱ هزار و ۲۱۶ نفر رسید. 

دیدبان گفت: در شهریور ماه تعداد مراجعان اورژانس 65 هزار و 931 نفر بود که در مهرماه این تعداد به 89 هزار و 280 نفر افزایش یافت و شاهد افزایش 35 درصدی بیماران به این مراکز بودیم.

image_2022_10_23-17_16_59_854_Bv8

تعطیلی مدارس ، رای نیاورد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه پیشنهاد تعطیلی مدارس ابتدایی را مطرح کرد و یادآورشد: باید زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم و یکی از کارها و پیشنهادها تعطیلی موقت مدارس ابتدایی و مهد کودک ها در سه روز آخر هفته است.

دیدبان اظهارداشت: همچنین مراجعان سرپایی بیمارستان قدس در یک ماه گذشته از ۶۷۲۱ نفر به ۹۱۶۵ نفر افزایش یافته است‌. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استلن قزوین در خصوص وضعیت کرونایی استان نیز تصریح کرد: بجز شهرستان البرز که در وضعیت ابی قرار دارد سایر شهرستانها در رنگ بندی زرد هستند و بایستی رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته شود.

وی گفت: با ابتلای ۳۴ بیمار جدید در حال حاضر تعداد افراد بستری کرونایی به ۱۲۵ نفر رسیده که ۱۱ نفر در آی سی یو بستری شده و یک نفر نیز بدحال است.

این مسئول بیان کرد: نمونه برداری ها نشان می دهد 40 درصد افراد تست شده به بیماری مبتلا شده اند و در حال حاضر تعداد افراد محتمل و مشکوم از ابتدای کرونا تاکنون به 27 هزار و 527 نفر رسیده است.

 وی اظهارداشت: میزان واکسیناسیون روند نزولی دارد و درحال حاضر ۳۸.۵ درصد جمعیت ۵ تا ۱۸ سال نوبت اول واکسن و ۲۹.۶۹ درصد نوبت دوم را دریافت کرده اند.

دیدبان تصریح کرد: همچنین در جمعیت بالای ۱۸ سال تاکنون ۹۰.۲۱ درصد نوبت اول؛ ۸۳.۷۴ درصد نوبت دوم و ۴۸.۷۵ درصد نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.

دیدبان افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت فردی ۸۰ درصد و استفاده از ماسک ۲۵.۷ درصد، رعایت فاصله گذاری  ۷۶.۷ درصد و نصب تهویه در مراکز جمعیتی و مدارس ۸۶.۳ درصد و مجموع رعایتها ۲۵.۷ درصد است.

مصرف آنتی بیوتیک در درمان آنفلوانزا بی تاثیر است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به کمبود داروی آنتی بیوتیک وسرم در کشور واستان اظهارداشت:  متاسفانه برخی بیماران ویروسی بویژه آنفلوانزا عادت کرده اند حتما آنتی بیوتیک مصرف کنند که تجویز بی رویه این دارو توسط برخی پزشکان نیز موجب شده با افزایش تقاضا مواجه شویم و به صورت مقطعی با کمبود این دارو و سرم مواجهیم.

image_2022_10_23-17_16_40_242_gn3

وی اضافه کرد: فشاری که روی جامعه پزشکان برای تجویز داروی آنتی بیوتیک وجود دارد مشکل ساز شده و چون ظرفیت تولید این دارو در کشور نیز محدود است با کمبود مواجهیم که باید با همکاری مردم و مصرف درست آن این وضعیت را مدیریت کنیم.

دیدبان گفت: بجا مصرف داروی آنتی بیوتیم در زمان ابتلا به آنفلوآنزا بهتر است به پزشک اعتماد کنید و از مایعات گرم، انواع تب بر و مسکن استفاده کرده و با استراحت دوران بیماری را طی کنید.

وی اظهارداشت: سرم نیز فقط آب نمک است و میتوانید با داروی خوراکی این کمبود را برطرف کرد.

دیدبان خواستار رعایت کامل نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در مراکز جمعیتی و سرپوشیده شد.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز